Avatar billede tax Nybegynder
01. februar 2002 - 14:23 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

inet sharing med redhat 7.2

Jeg har to netkort i min rdhat 7.2 box. Den ene sidder på  til en router og den anden til mit LAN. Jeg vil gerne dele inet på mit LAN. Hvad er fremgangsmåden?

De to netkort fungerer og der er inetforbindelse fra linuxboxen, det er blot et spørgsmål om opsætning af routning
Avatar billede milpoer Nybegynder
01. februar 2002 - 14:24 #1
Kan du ikke sætte en proxy op på din rdhat7.2 Så indtast det i din internet opsætning på de øvrige maskiner på LAN'et.
Avatar billede tax Nybegynder
01. februar 2002 - 14:27 #2
Hvordan gøres det.. Jeg er stadig lidt grøn i Linux.
Avatar billede jpking Nybegynder
01. februar 2002 - 14:31 #3
Sluk for programmet og tænd langsomt op igen!!! :O)
Avatar billede milpoer Nybegynder
01. februar 2002 - 14:40 #4
Prøv at søge på google.com for proxy til linux . Jeg tror endda der er en med redhat som standard.
Avatar billede milpoer Nybegynder
01. februar 2002 - 14:46 #5
http://dansguardian.org/downloads/winnet/rh62howto.pdf

prøv her.. Det er godt nok til rh6.2 men ideen må være den samme
Avatar billede milpoer Nybegynder
01. februar 2002 - 14:51 #6
Undskyld mig men hvorfor får jpking point for det svar. ?
Avatar billede langbein Nybegynder
01. februar 2002 - 15:31 #7
Dansguardian er en proxy med filtering på et aplikasjonsnivå, dvs en proxy som kan brukes til for eksempel å hindre at btukerne kommer inn på visse domene adresser, for eksempel hotgirls.com og slikt. Det er ikke en slik proxy man vanligvis bruker når man skal dele en felles internettforbindelse. RedHat 7.2 leveres ferdig med ip-chains/ip-tables packet filtering firewall som også kan ivareta deling av felles internett tilkopling (Masquerading/NAT). Dette er den vanlige måten å gjøre delingen på. Du kan gå på start menyen i gnome og finne det grafiske konfigurasjonsverktøyet som man kan bruke til å sette opp firewall og masqureading. Det kan også startes fra kommandovindu, så vidt jeg husker: firewallconf (ikke sikker på at jeg husker 100 % rett kommando, mon det var med bindestrek eller noe slikt.) Når du kommer inn på det grafiske konfigurasjosverktøyet så finnes det en ganske kort men allikevell informativ help meny.
Avatar billede tax Nybegynder
02. februar 2002 - 15:26 #8
Mht points, så gik det lige lidt stærkt.. Sorry.

/TAX