Avatar billede random Nybegynder
01. februar 2002 - 14:20 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Log ind osv!

hej

jeg er helt ny inden for ASP og vil gerne vide hvordan nogle ting virker!

Jeg har fx. en index.htm og 4 andre .htm sider hvor der linkes til fra index.htm.

Når jeg laver et log ind skal brugeren jo kun logge ind en gang, ligesom her på eksperten! Men hvordan linker jeg ASP scriptet på alle siderne??

Er det bare ved at ligge scriptet på alle siderne??
Avatar billede jpking Nybegynder
01. februar 2002 - 14:27 #1
Du skal lave en database, hvor alle dine sider er samlet. Så skal du ved hjælp af et script give adgang til denne.
Avatar billede random Nybegynder
01. februar 2002 - 14:30 #2
Er der ikke en ardesse hvor jeg kan læse noget mere præcist om hvordan jeg gør??
Avatar billede fuldstop Nybegynder
01. februar 2002 - 14:33 #3
Da du er ny inden for asp, er der en god begynder tutorial her: http://www.html.dk/tutorials/asp/ også med eksempler på simple loginscripts osv.
Ved ikke om du allerede har studeret denne side, men et forslag!
Avatar billede hojben Novice
01. februar 2002 - 14:34 #4
Avatar billede fuldstop Nybegynder
01. februar 2002 - 14:39 #5
Tak for point.