Avatar billede pc-support Nybegynder
01. februar 2002 - 12:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Pro@ccess ISDN

Hej !

Min ven har en pro@ccess ISDN linie med en cisco 803 router. Vi kan ikke få det til at virke. Der er ingen vejledning med opsætning. Kun et stykke papir med IP-adresser. Så jeg har lige lidt spgm.

1.
PC'en skal være sat op med fast IP ik' ?

2.
Er PC'en bare på ? Altså ligesom ADSL eller skal
man gøre noget før den er på ?

3.
TDC siger at de kan pinge routeren udefra, så det må vel nsæten være pc'en ?
Avatar billede chries Nybegynder
01. februar 2002 - 12:17 #1
Hvis du har en router, er det nemmeste at sætte din pc til DHCP.
Avatar billede pc-support Nybegynder
01. februar 2002 - 12:18 #2
Ja ja, men er en cisco 803 router til pro@ccess ISDN konfigureret fra TDC, sat op til at fungere som DHCP ? Det er ligesom det der er pointen !
Avatar billede chries Nybegynder
01. februar 2002 - 12:24 #3
Har du prøvet ? :-)
Avatar billede pc-support Nybegynder
01. februar 2002 - 13:08 #4
Nej ;)
Jeg har nemlig efter samtale med TDC fået afvide at den skulle have fast IP. Men det kan self. være at de tager fejl !!!

Er der virkerlige ikke andre der har Pro@ccess ISDN ??
Avatar billede gellertekspert Nybegynder
01. februar 2002 - 14:35 #5
Prøv at sætte en af dine klienter op til at bruge DHCP og se om det virker. Set ud fra TDC's side er det fuldstændig ligegyldigt om adresserne bag routeren tildeles fast eller dynamisk.

- Hvis routeren fra TDC's side er konfigureret til at route faste adresser, må der simpelthen stå noget om det i dine papirer. Der kan være angivet et range, f.eks. 192.168.xxx.1-192.168.xxx.253 (hvor xxx er et nærmere angivet tal), hvorfra du kan vælge frit til dine pc'er. Desforuden skal du angive en default gateway (ex. 192.168.xxx.254) samt et par dns-servere, som også vil fremgå af papirerne,

/mvh
Avatar billede mesleepy Nybegynder
03. februar 2002 - 05:19 #6
En cisco 803 router er som standard sat op til at køre DHCP fra TDC side.
Avatar billede pc-support Nybegynder
30. april 2002 - 20:44 #7
Den skulle have fast IP !!!