Avatar billede hejhejhej Nybegynder
01. februar 2002 - 10:30 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Netværkskabel???

Jeg har lige fået en 1Mbit adsl forbindelse, med tilhørende router fra teledanmark. det funker også fint nok, men jeg har en computer som er ca. 40m fra routeren, hertil har jeg fået et netværkskabel, me´n det er uden selve stikkene, det er sltså kun kablet jeg har fået, er det muligt at købe stikkene seperat og sætte dem på kablet??
Avatar billede miwe Nybegynder
01. februar 2002 - 10:33 #1
Ja, stikkene koster 2,- stk.  (ca.) men du skal bruge en tang til godt 200,- for at sætte det sammen. Jeg mener ikke at man kan samle stik + ledning selv. Kender du ikke en elektriker, der lige kan hjælpe med den lille sag for en kold øl?
Håber at det er svar nok.
Avatar billede jefa Nybegynder
01. februar 2002 - 10:33 #2
Du kan købe løse stik, men det kræver også en speciel tang. Se her http://www.bjtrading.dk/info.asp?varenr=NK-15-3
Avatar billede jefa Nybegynder
01. februar 2002 - 10:35 #3
Avatar billede miwe Nybegynder
01. februar 2002 - 10:36 #4
Måske kunne det misforstås, man kan selvfølgelig godt samle det selv, hvis man altså lige har tangen!!!
Følgende fra BJ Trading:
Tang Varenummer: NK-15-3 pris 225,-
Stik (1 stk.): Varenummer: NK-15-1 pris 2,-
begge incl. moms
Avatar billede jefa Nybegynder
01. februar 2002 - 10:37 #5
Det skal naturligvis være et straight through cable
Avatar billede Madz Nybegynder
01. februar 2002 - 10:40 #6
du saktens selv gøre det :) men du skal have to RJ-5 Stik og en tang til at klemme dem sammen :)

på linket er der en guide til hvordan du samler det :)

http://hjem.get2net.dk/riversen/index_1024_768.htm
du skal ind under "Netværk" og så "Lav dit eget Netkabel"
Avatar billede 1003 Nybegynder
01. februar 2002 - 10:41 #7
Det nemmeste (og dyreste) er at købe 2 vægudtag, samle dem som et alm. installation og købe et alm. patch kabel og et krydstet, hvis ikke du kan bruge det der fulgte med!
http://www.kabling.dk/kabling/kobber/kobkabler.htm
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=tp
Avatar billede Madz Nybegynder
01. februar 2002 - 10:42 #8
det skulle RJ-45 og ikke RJ-5 som jeg skrev ;)
Avatar billede 1003 Nybegynder
01. februar 2002 - 10:43 #9
fordelen ved at gøre som ovenstående, er at du senere kan udvide installationen med flere computere og en hub/switch så er installationen korret fremført så skal du ikke til at klippe kablerne over og montere nye stik:-)
Avatar billede hejhejhej Nybegynder
01. februar 2002 - 14:42 #10
tak for svarene, jeg jefas svar da han var den første med et godgendt svar
Avatar billede jefa Nybegynder
01. februar 2002 - 15:30 #11
Takker.