Avatar billede komputer Nybegynder
31. januar 2002 - 16:51 Der er 1 kommentar

Sonofon bredbånd og flere PC'er forbundet via switvh

Har fået installeret Sonofon bredbånd (FWA) - de skriver selv at man kan connecte vha straight through kabler (det må betyde vha. et normalt TP kabel).

Anyway, sidder her med en lånt swicth og det virker bare ikke (altså forbundet igennem en switch, hverken med en PC eller med 2).. :(

Med en enkelt PC, er man forbundet med CCE boksen vha et krydset TP kabel. Opsætningen er

Man vælger "hent automatisk IP"  - og voila.

Så vidt jeg kan se, kører CCE boksen kun 10mbit, har det en betydning?

Avatar billede a-tot Nybegynder
31. januar 2002 - 18:37 #1
Skal det forstås på den måde at du godt kan komme i kontakt når du forbinder PC'en direkte. Men ikke når du har switchen imellem.
1. hvis du forbinder switchen med samme kabel som PC'en tror jeg at du skal du sætte kablet i LAN stikket og ikke UPLINK stikket.

2. Benyt et andet kabel mellem CCE boksen og switchen eller hvis switchen har en Uplink switch så prøv at switche dennne.