Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2000 - 17:48 Der er 6 kommentarer

trådløst webcam eller sådan noget

er der nogen der ved hvordan man kan lave en lille sender ogf modtager til mit usb webcam så jeg kan fx. sætte det på en fjernstyret bil?
eller er det smartere hvis man tager et spion kamera af en art
Avatar billede danneck Nybegynder
10. maj 2000 - 12:58 #1
Du kan ringe til FBI, de har fornyligt lavet en fiks lille kamera. Spørg dem om du kan få en eksemplar af dem. Hvis de spørger hvorfor de skulle give dig den skal du bare sige at Grobut sendte dig. Det virker helt sikkert! *G*
Avatar billede gozar Nybegynder
11. maj 2000 - 10:56 #2
Jeg tviler meget på at det kan lade sig gøre, med mindre du er radio mekaniker!
Komunikation via infarød vil ikke rigtig virke her, men radiobølger kunde virke. eneste problem, er at det sluger strøm + kameraet også sluger strøm!! og jeg tror ikke at de 1,5 eller 9 volt  batterier, vil kunde holde i særlig lang tid. Resultat, bilen gå i stå på en vej og der kommer pludselæig en lastbil. Tror værken bilen eller kameraet vil overleve!

Du kun så tage et 12 volt batteri fra en bil, og sætte 2 store modstande i serie forbindelse, men kan en radio bil, trække såden et batteri? og vil den ikke være mere synlig, og besværlig at høre rundt med?? Resultat bilen bliver opdaget, og hærvet!
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2000 - 14:22 #3
ja men bare så´n til at køre lidt rundt med indenfor eller så´n
kan man ikke lave et kamera i samle sæt fx?
eller købe et billigt og så selv lave en sender
Avatar billede gozar Nybegynder
11. maj 2000 - 19:32 #4
Tjo det kan vel lade sig gøre, men det bliver nok en smule støre, end et almindelig web camera, med mindre du er meget fingernem! Du kan jo prøve om du kan finde en tegning af et kamera, og tælle de transistere, dioder, modstande osv du skal bruge. Så kan du gå hend til en elektrikker og bestille matrialet, du skal bruge!!
Avatar billede royd Nybegynder
15. juni 2000 - 22:26 #5
Hos

Völkner i tyskland kan man købe nogle små cameraer, de er 5x5x2 cm.
der er bare ikke en sender og modtager. De skal bruge kabel.
Og prisen er ca . 100DM
Avatar billede tsocm Nybegynder
07. marts 2001 - 01:01 #6
der er en lille boks der sjovt nok hedder en video sender, jeg har selv købt et par stykker i paris, de er ikke lovlige at bruge, men jeg tænkte hva fanden de sender kun 100M  på vhf båndet, dvs at der er ikke nogen modtager de sættes bare til at sende, og du tænder for tv\'er og tuner ind på kanalen...
Gad vide om der nogenseinde er nogen der læser dette når spm er så gammelt..... :-)
boksen koster ca 350Kr.
Men den køre så på 12v, så skal du til at være kerativ, men det kan også sagtens klares, du tager 2 stk 9v batterier, går ned til ex Brinck.dk, køber en lille \"dims\" der omsætter de 18v til 12v og så opnår du ovenikøbet længer stanby tid, denne strøm forsyning kan så også bruges til cam\'et, du kan købe et farve, til ca. 700,-