Avatar billede tody Nybegynder
31. januar 2002 - 15:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Russisk tastatur

Jeg skal havde skiftet tastatur opsætningen på en Win2K over til russisk, er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. januar 2002 - 15:56 #1
du skal ændre det i kontrolpanelet under Internationale indstillinger eller under Keyboard/Tastatur indstillinger.

Russisk kan man da forstå, det havde været værre med kyrrillisk, kinesisk eller japansk ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. januar 2002 - 15:57 #2
eller se efter i Taskbaren om ikke der står et D, højreklik på den så skulle du få dansk tastatur, medmindre du var så genial at slette dansk tastatur ;o(
Avatar billede tody Nybegynder
31. januar 2002 - 16:17 #3
Du ligger landet sådan at jeg har dansk tastatur, men skal havde det skiftet over til russisk tastatur.
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. januar 2002 - 17:06 #4
sorry, det må du undskylde, same procedure anyway!
du skal ændre det i kontrolpanelet under Internationale indstillinger eller under Keyboard/Tastatur indstillinger.

men du har jo ikke russiske tegn på tastatur
Avatar billede tody Nybegynder
31. januar 2002 - 17:58 #5
Jeg har godt nok luret metoden til hvordan man ændre tastatur indstillinger, men russisk findes ikke i W2K (i den version jeg har). Så det var mere om der var en anden udvej!

Hende jeg skal ordne det for har en skabelon hun lægger hen over tastaturet når hun skal skrive russisk.
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. januar 2002 - 19:28 #6
i Winxp findes der 2 slags russisk, begge i IBM (EBCDIC) format, den ene hedder 20866 russisk og den anden hedder 20880 kyrillisk russisk.
Avatar billede tody Nybegynder
06. februar 2002 - 16:39 #7
Hmm, det blev jeg ikke meget klogere af!
Så vi lukker spm.
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. februar 2002 - 16:49 #8
ok