Avatar billede ostekage Nybegynder
31. januar 2002 - 13:43 Der er 4 kommentarer

XML og Flash

Hej.

Jeg ved at man kan läse et XML dokument fra Flash, men kan man skrive/ändre dynamisk i et XML dokument fra Flash?

Hvis det er tilfäldet, kan jeg så regne med at läse/skrive processen er styret sådan at man kommer i en "kö", så en bruger ikke kan läse mens en anden skriver?

Håber i forstår mit spörgsmål.

MVH, Oste.

Avatar billede barklund Nybegynder
31. januar 2002 - 13:49 #1
Da jeg regner med, at vi snakker online-applikationer, så er du nødt til at have noget serverside script, der behandler informationerne fra flash og opdaterer dokumentet...

Men hvis du bruger fx. XMLSocket til en Perl- eller Java-server (mange gode eksempler rundt omkring) så er processen styret som du beskriver det... Men har du ikke din egen server, så kan du nok ikke få lov til at køre en Scriptserver på denne og så må du selv kode noget PHP/ASP, der opdaterer dokumentet efter kald til disse...

/Barklund
Avatar billede barklund Nybegynder
31. januar 2002 - 13:52 #2
Jeg kan kun rekommandere "XML & Flash StudioLab"-bogen - den er genial og beskriver alt fra XML formaliseret over anvendelse til Servere og opdatering...

Ref: http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/190345039X/qid=1012481470/sr=1-1/ref=sr_1_6_1/103-0898216-8297407 og http://www.actionscripts.org/books/FlashXMLStudioLab.shtml

/Barklund
Avatar billede ostekage Nybegynder
31. januar 2002 - 13:54 #3
Ok.
Du mener altså at jeg skal kalde et PHP script i flash der opdaterer XML dokumentet?
Men kan jeg ändre dynamisk i et XML dokument med PHP? (Altså samme problematik som jeg nävnte ovenfor)

Jeg ved at der findes nogle XML kommandoer i PHP, men jeg skal jo ikke skrive et XML dokument, men ändre i et dokument.

Det er hele samtidighedsproblematikken jeg er bange for.
Folk der läser og skriver samtidigt...
Avatar billede barklund Nybegynder
31. januar 2002 - 14:28 #4
Tjaa... PHP-dokumentet kan jo ikke kaldes to gange lige præcis samtidigt, så de kan jo heller ikke læse eller skrive præcis oveni hinanden... Det kan vel ske, at serveren er optaget af en anden brugers kald, men chancen er ret lille...

Hvis det er til et top-professionelt site med tusindvis af daglige brugere ville jeg begynde at lave foranstaltninger, men ellers ikke...

/Barklund