Avatar billede iakob Nybegynder
31. januar 2002 - 13:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke slette fil

Før jeg opgraderede fra windows nt til windows 2000, så kopierede jeg nogle filer (tekstdokumenter, grafikfiler, html filer mv) ud på et netværksdrev.

Nu har jeg fået opgraderet, og visse af filerne kan jeg ikke slette på netværksdrevet eller endsige kopiere dem til mit nye system.

Når jeg lister dem med "dir /q" så kan jeg se at ejeren er opskrevet til at være "---". Dette kan være en forklaring, men hvad gør jeg?

(Jeg er ikke systemadministrator)
Avatar billede andersnr.1 Nybegynder
31. januar 2002 - 14:14 #1
Du skal sikre dig at dine filer ikke er "skrivebordsbeskyttet"
Man kan også være på netværket, men den pc du vil hente dem fra skal være tændt. Man kan også gøre så du har adgang til at se filerne, men alligevel kan du ikke kopiere dem eller slette dem.
Men jeg ved ikke hvordan han kan rette det så du har fuld adgang til den anden pc.
held og lykke med det hele

Hilsen

Andersnr.1
Avatar billede iakob Nybegynder
31. januar 2002 - 14:29 #2
Hvad er skrivebordsbeskyttet? Jeg kender skrivebeskyttet.. er det en fejl eller er der noget som hedder skrivebordsbeskyttet?

Jeg kan sagtens se filerne, men jeg kan ikke slette/kopiere eller flytte dem. Windows siger at jeg ikke har adgang til filerne. Det er ikke alle filer jeg kopierede, som opfører sig sådan.
Avatar billede svenderik Nybegynder
31. januar 2002 - 14:44 #3
Hmm prøv at tage ejerskabet og så give sæt adgang til admin
Avatar billede iakob Nybegynder
31. januar 2002 - 14:47 #4
Eh.. hvordan tager man ejerskabet?
Avatar billede svenderik Nybegynder
31. januar 2002 - 14:54 #5
Log på som anden bruger med admig rettigheder Højre klik rettigheder avanceret. På et af de faneblade er der muglighed for at tage ejerskab
Avatar billede iakob Nybegynder
31. januar 2002 - 15:01 #6
Jo... desværre er jeg på arbejde og har ikke administrator rettigheder.

Skal jeg virkelig have fat i en administrator?
Avatar billede svenderik Nybegynder
31. januar 2002 - 15:02 #7
Det er jeg stærkt bange for
Avatar billede iakob Nybegynder
31. januar 2002 - 15:17 #8
Øv.. Nå men tak for hjælpen. Du fik vist pointene tidligere :-D