Avatar billede styrup Nybegynder
31. januar 2002 - 13:32 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

harddisk problem

200 P til den kloge..

jeg har om-partioneret min HD til en stor primær partion, og formateret den.
Nu kan jeg ikke installere W2K igen. Inst.programmet startet ok men giver en fejl med: non bootable disk..? og derefter stopper det..

skal jeg bruge en speciel udgave af fdisk og format for at HD'en virker som bootdisk, eller kan man koble HD og bundkort forkert sammen, så bundkortet ikke kan kende HD'en igen..?

sys:
A7V133 bund
IBM deskstar 60GB
Avatar billede a-tot Nybegynder
31. januar 2002 - 13:36 #1
Har du overført systemet til HD'isken SYS c:  eller format C: /s
Avatar billede styrup Nybegynder
31. januar 2002 - 13:37 #2
kun formateret med "format c:"
Avatar billede a-tot Nybegynder
31. januar 2002 - 13:38 #3
Har du under fdisk oprettet HD'en som primær ???
Avatar billede chries Nybegynder
31. januar 2002 - 13:39 #4
boot på diskette.
skriv "fdisk /mbr"
start derefter fdisk igen og gør din primær parition aktiv (en option).

prøv at installere igen så
Avatar billede a-tot Nybegynder
31. januar 2002 - 13:40 #5
OK så mangler HD'en systemet, så især en system diskette i A og Boot, derefter skriver du "format c: /s"
Avatar billede chries Nybegynder
31. januar 2002 - 13:40 #6
(install efter genstart)
Avatar billede styrup Nybegynder
31. januar 2002 - 13:40 #7
ja, og jeg kan køre chkdsk c: uden problemer, men win.installationen kan ikke kende den som en "bootable disk"
Avatar billede a-tot Nybegynder
31. januar 2002 - 13:44 #8
chkdsk ser ikke efter om der er system på HD'en men kun om det er en dos formatering og om der er fejl. Sa prøv format c: /s
Avatar billede styrup Nybegynder
31. januar 2002 - 13:46 #9
jeg prøver lige om det virker, er tilbage om lidt..:)
Avatar billede eq_spyd3r Nybegynder
31. januar 2002 - 13:46 #10
gå ind i BIOS og sæt din computer til at BOOTE fra CD'en i stedet for A- drevet det sku kunne gøre det
Avatar billede chries Nybegynder
31. januar 2002 - 13:50 #11
Skal du have dine point tilbage ?
Avatar billede summer Mester
31. januar 2002 - 16:39 #12
styrup > Velkommen her på Eksperten. Det vil være en god ide, at vente med at acc. et svar, indtil du har tjekket om det er brugbart, især da når du har udbudt max point. Læs Ekspertens regler, når du får lidt tid.
chries, det var ikke myntet på dig :)