Avatar billede prodic Mester
09. maj 2000 - 16:49 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Config.pol - Fjernelse/redigering af opstartstekst ved logon in

Efter at have lavet en test config.pol-fil til Windows 95/98, og test kørt den på samme styresystem, har jeg fundet ud af jeg ikke vil have den opstartstekst ved opstart af win95/98.
MEN hvordan får jeg den fjernet på maskinen? Jeg kan ikke finde den nogle steder i Reg.basen, men måske er det bare mig der ikke kan læse.

Og som tidligere nævnt så var det bare en tester, og ikke noget der skal bruges endnu. Uheldigvis var det en pol-fil der indeholdt users-gruppen, og derfor er alle maskiner der har logget på inden jeg fandt ud af at den var gal, blevet "inficeret" med den opstartstekst.

Så det korte af det lange hvor gemmer Win95/98 de oplysninger den får overført fra pol-filen?, så jeg kan få dem fjernet.

Og jeg lægger gerne lidt flere point i puljen, men jeg gik ud fra den var medium-svær for jeg NT-folk.

Avatar billede brian258 Nybegynder
10. maj 2000 - 09:50 #1
Du kan fjerne det (på samme måde som du lavede det) inde i System Policy Editor. Ellers kan du fjerne det manuelt i din registringsdatabase (win95/98 - regedit.exe)(winnt - regedt32.exe)...Men et svar på hvor den gemmer oplysningerne..så er svaret at den gemmer oplysningerne i din registringsdatabase.
Avatar billede atomizer Nybegynder
10. maj 2000 - 11:47 #2
Når du logger ind på en NT-Server checker W9X lige om der ligger en config.pol i Netlogon... Config.Pol er domænets "Politik".
Windows 9X patcher dens lokale-registreringsdatabase, hvor den opdatere de nyeste ændringer.
For at fjerne problemet så kan du redigere config.pol i netlogin, hvor du fjerner alle restriktioner. så næste gang du logger på så skulle dit problem gerne være væk.
Hvis ikke det virker så kan du kikke i admin.adm (fil til system policy editor)
der kan du finde tekststrengen opstartstekst. og kopiere den reglinje, redigere den og gemme den som reg. så køre du den på windows pc'en og di patcher din reg.database manuelt.
du kan også prøve at kopiere user.da0 til user.dat fra dos.
så kopiere du en gammel sikkerhedskopi oven i den nye
Avatar billede prodic Mester
10. maj 2000 - 20:56 #3
hmm, hvis man nu ikke blev så stresset når man lavede en fejl, så havde jeg jo nok fundet ud af at jeg bare kunne åbne registreringsdatabasen i Poledit for den maskine fejlen var på. Og der under kan man jo bare fjerne logon-banner i indstillingen.

Så nemt var det.

Men i får jeres point, for i var begge skyld i at jeg fik ideen.

Håber det er iorden.