Avatar billede oled1 Nybegynder
31. januar 2002 - 11:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Memory fejl

efter at den har har fundet hdd. laver den en Memory test feil. Hvad kan der være galt. har prøvet med et nyt battery og nye ram og ny bios, men den kommer med den samme fejl
Avatar billede segalt_2000 Nybegynder
31. januar 2002 - 11:24 #1
Hvilket motherboard, cpu etc....???
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
31. januar 2002 - 11:24 #2
det kan være ram soklerne.
prøv med en klods i en sokkel ad gangen
Avatar billede dribble Nybegynder
31. januar 2002 - 11:26 #3
LOL segalt_2000.....fedt svar du kommer med, skulle det dog ikke have været en kommentar ??
Avatar billede crusader Nybegynder
31. januar 2002 - 11:27 #4
En sokkel eller måske BUS hastigheden som ikke er rigtig - i hverste tilfælde er det motherboarded der er gået en tur.
Avatar billede oled1 Nybegynder
31. januar 2002 - 11:47 #5
motherboard er ikke gået for så ville det ikke kunne finde hdd.( kan forsætte ved at trykke F1, så stater det op som den skal).
Har prøvet med en ram-klos ad gangen
Avatar billede segalt_2000 Nybegynder
31. januar 2002 - 12:45 #6
OK Dribble - kommentar. Er det et ældre motherboard, er der forskellige indstilningsmuligheder i bios der gør, at rammen kan melde memory test fejl. Er det en nyere pc kan problemet ikke være andet en ramkredsen(e), eller f.ex. at SDram er sat i DDR-soklerne..
Avatar billede oled1 Nybegynder
31. januar 2002 - 12:52 #7
det er et Freetech 586f63t motherboard. den er sat default.
Avatar billede oled1 Nybegynder
31. januar 2002 - 19:42 #8
alt det i har svaret indil nu er afprøvet og bios er opdatet og det hjalp ikke men det er edo ram i det her gamle kort