Avatar billede tue Nybegynder
09. maj 2000 - 15:49 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Servervariables

Jeg er ved at lave et statistik system, og der for kunne jeg godt bruger en liste over alle servervariables der findes !

Kan man f.eks. godt lave det sådan at men kan se hvilken internet udbyder brugeren har ? Jeg har set det ved digiweb.dk ( http://stat.digiweb.dk/_957437659_/stats.htm ) login med: test / test
Avatar billede phylox2 Nybegynder
09. maj 2000 - 16:07 #1
Jeg har lagt en fil op, som du kan downloade ... den udskriver alle variablerne for den server, den ligger på

http://www.blaa-bog.dk/variabler.zip
Avatar billede nej Nybegynder
09. maj 2000 - 16:10 #2
Fremgangsmåden er at tage variablen REMOTE_ADDR og resolve den tilbage til udbyderen..
Jeg mener der findes nogle komponeter til den slags...

Mvh EMil
Avatar billede stoffer Nybegynder
09. maj 2000 - 16:12 #3
Avatar billede netsrac Praktikant
09. maj 2000 - 16:13 #5
stoffer >> ØV du var 30 sekunder hurtigere end mig :(
Avatar billede nej Nybegynder
09. maj 2000 - 16:14 #6
nej 34 sekunder, kan du ikke tælle ?? :-) hehe
Avatar billede stoffer Nybegynder
09. maj 2000 - 16:22 #7
He he :). Nå men jeg så jo heller ikke der blev svaret før mig :)
Avatar billede nej Nybegynder
09. maj 2000 - 16:26 #8
http://www.activeserverpages.dk/komponenter/default.asp?mode=komponent&id=29

her er der et komponent der laver reverse dns lookup :-)
Avatar billede sone Nybegynder
09. maj 2000 - 16:28 #9
De dem i praksis på http://www.netpass.dk/asp/debug.asp

Ved I forresten at der er en udokumenteret variabel "os" som returnerer OperativSystemet...
Avatar billede nej Nybegynder
09. maj 2000 - 16:32 #10
sone:
Hmm, det er lidt skumler, hehe :-)
Avatar billede netsrac Praktikant
09. maj 2000 - 16:43 #11
nej >> nej det kan jeg ikke! Gør det noget ?? *G*
Avatar billede nej Nybegynder
09. maj 2000 - 17:23 #12
netsrac:
Nope jeg er ligeglad.. Jeg bruger selv en computer til det.. :-)
Avatar billede tue Nybegynder
10. maj 2000 - 16:58 #13
Ok, tak for hjælpen, men jeg har lige et spørgsmål mere:

Er det muligt at få HTTP_USER_AGENT delt op, så den kun skriver hvilken browser man har og ikke alt dette her:

Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.01; Windows NT 5.0)
Avatar billede stoffer Nybegynder
10. maj 2000 - 17:04 #14
Nej du skal nok tage det ud...

dim StrValue

strValue = Request.ServerVariables("HTTP_USER_AGENT")

if instr(strValue, "MSIE 5") then
' IE5+
osv.....
Avatar billede nej Nybegynder
10. maj 2000 - 18:22 #15
BrowserHawk fra Cyscape.com kan en hel masse smart med at fortælle informationer om browsere, problemet er bare at komponenten koster penge... Men den kan det du efterlyser.

Mvh Emil