Avatar billede coinz Nybegynder
31. januar 2002 - 08:31 Der er 20 kommentarer og
4 løsninger

Hvilket windows?

Jeg har lidt overvejet at installere nyt OS. Men jeg er lidt i tvivl om hvilket. Mine valg ligger imellem win2000, winXP, winME eller måske linux. Hvad vil i mene??

-coinz-
Avatar billede tgm Nybegynder
31. januar 2002 - 08:34 #1
WinXP styrer for vildt
så vælg det

TGM

ps. linux er ikke et windowssystem ;-)
Avatar billede tgm Nybegynder
31. januar 2002 - 08:35 #2
ups... et svar
Avatar billede jimse Nybegynder
31. januar 2002 - 08:35 #3
Det kommer helt an på hvad du skal bruge det til.
XP er et godt valg til en hjemme pc'er der bruges til alt muligt.
Avatar billede coinz Nybegynder
31. januar 2002 - 08:35 #4
Jeg sagde ikke windows nødvendigvis... Jeg er jo ikke helt dum vel ;o)

-coinz-
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
31. januar 2002 - 08:35 #5
Well, WinME er ikke der rette valg hvis du også vil have den indbyggede sikkerhed fra f.eks. Windows NT. Så står valget mellem Win2000 og WinXP.
Win2000 har jo været på markedet et stykke tid og kører rigtig stabilt, hvilket (de implementeringer jeg har set) WinXP ikke rigtig gør.....til gengæld er det fandens hurtigt at skifte brugere på XP'en, samt at boote den.
Avatar billede coinz Nybegynder
31. januar 2002 - 08:37 #6
det er bare en normal hjemmecomputer der skal bruges til div. småting...

-coinz-
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
31. januar 2002 - 08:38 #7
Linux??? Det er ok, HVIS du er hardcore! ;)
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
31. januar 2002 - 08:39 #8
Hvad med Solaris 8? Det er jo gratis.
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
31. januar 2002 - 08:40 #9
Avatar billede tgm Nybegynder
31. januar 2002 - 08:43 #10
var ment som en joke.

Det er rigtigt som puppetmaster XP er klart hurtigere til at starte op og logge på osv.
WinME er jo osse kåret som det største IT flop nogensinde

TGM
Avatar billede cdc Novice
31. januar 2002 - 08:51 #11
Man skal tænke sig om en ekstra gang nu ved køb af windows, da der er nye licens betingelser på vej fra microsoft fra den 31/7-2002

/cdc
Avatar billede stenhaug Nybegynder
31. januar 2002 - 09:03 #12
Jeg er enorm glad for WinXP ... hvis du har en hurtig computer, så vil jeg i hvert fald anbefale det!!
Avatar billede donito Nybegynder
31. januar 2002 - 10:07 #13
jeg har både haft 98, me, 2000 og bruger iøjeblikket Xp. Xp er det styre system jeg på nuværende tidstungt har været mest glad for, og ang. licens betingelserne på xp så er det ikke noget problen det er bare at køre XpAntispy.
Avatar billede swordcat Nybegynder
31. januar 2002 - 10:33 #14
Vælg Win2000 det er klart det bedste.....sorry alle XP-elskere. Win2000 er så fandes stabil har aldrig haft problemer med den, der med har jeg ikke sagt at XP´eren er af ringe kvalitet.
En ting du skal være klar over når du køber XP´eren, det er at XP´eren tit bryder sammen under spil....?
Desuden så er XP en videreudbygning af win2000 version....men knap så god(min mening)
Avatar billede dribble Nybegynder
31. januar 2002 - 10:36 #15
/me er ening med swordcat...... win2000 er et dejligt styresystem, og det er ved at være gennem testet for div små bugs, så mit valg ville helt klart være win2000.

skal dog tilføje, at jeg ikke selv har prøvet XP endnu, men har både hørt godt og ondt om det.
Avatar billede segalt_2000 Nybegynder
31. januar 2002 - 11:21 #16
XP er fremragende (også i spil), men har i hvert fald 2 problemer:
1. Benytter du f.ex. Soltek board med "Red Storm Overclocking" bliver computeren mere eller mindre ustabil når du kører XP.
2. Der er ikke mulighed for at flytte harddisken fra een computer til en anden - giver fejl - systemet starter ikke op.
Men... summa summarum et rigtig godt produkt.
Avatar billede pilfinger Nybegynder
31. januar 2002 - 11:46 #17
win xp langt det bedste
Avatar billede coinz Nybegynder
31. januar 2002 - 13:41 #18
jeg kan lissom hører at der er en bedre stemning for XP end noget andet. Det jeg har hørt om XP er at det ikke kører specielt godt hvis du f.eks. spiller Mp3 og bruger en CD til f.eks. at lægge filer over. så går den kold, der var en der sagde at det var godt til hurtige computere... hvad er hurtigt???

-coinz-
Avatar billede nebuchadnezzar Nybegynder
31. januar 2002 - 13:54 #19
Jeg bruger XP, og det er ret stablit (hvis man ikke prøver at køre meget gamle programmer og spil), jeg har en 1.2GHz Athlon, og det køre fint.

det er ret svært at finde et godt brænder program (det eneste der virker, og er godt er Nero 5.5)

Desuden er ME og 2000 godt

PS. segalt_2000, passer det at det ikke er godt at bruge Red Storm overclocking på XP
Avatar billede coinz Nybegynder
01. februar 2002 - 11:29 #20
er min hurtig nok til XP? det er en 900Mhz med 128 MbRAM

-coinz-
Avatar billede tgm Nybegynder
01. februar 2002 - 18:09 #21
ja har en 800 Mhz med 256 MB SD RAM og den kører fint
Avatar billede swordcat Nybegynder
01. februar 2002 - 20:15 #22
coinz-> Ja det kan du uden problemmer ;)
Avatar billede coinz Nybegynder
04. februar 2002 - 10:20 #23
takker for hjælpen

-coinz-
Avatar billede swordcat Nybegynder
04. februar 2002 - 19:16 #24
takker for point´z :O)