Avatar billede wispy Nybegynder
31. januar 2002 - 08:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Counter Strike

Hvorfor fryser min computer når jeg spiller CS ?

Jeg er begyndt at bruge OPEN GL, som jeg ikke har prøvet før...

Jeg kører Windows 2000 PRO og har et Creative GeForce 2 Titanium grafikkort...
Avatar billede dribble Nybegynder
31. januar 2002 - 08:23 #1
det kan faktisk skyldes en del ting, men i dit tilfælde lyder det somom at det er din driver, den er gal med.
Hvis du bruger Creative´s egen driver så skift til den nye Nvidia driver, det vil garanteret hjælpe.

hvis ikke så skriv lige igen :O)
Avatar billede wispy Nybegynder
31. januar 2002 - 08:29 #2
Jeg er ikke hjemme lige nu, men jeg vil da prøve om det vil hjælpe...
Avatar billede berget-studios Nybegynder
31. januar 2002 - 08:46 #3
Jeg har selv været ude for det samme... i mit tilfælde var det styresystemet, som ikke kunne tackle spillet!

For Win 2000 Pro. er, så vidt jeg ved, lavet til at være en arbejdsstation, og ikke en super-spillecomputer!
Det problem jeg havde, var med Win NT, som næsten ikke kunne køre nogen spil, og "frøs" CS!

Det kan jo også være, som dribble nævner, driveren!

/Jacob Berget
Avatar billede wispy Nybegynder
31. januar 2002 - 09:03 #4
Jeg kan godt spille CS, men lige pludselig fryser det hele bare. Så kan jeg nogle gange trykke CTRL-ALT-DEL og få joblisten frem, men hjælper intet, at jeg afslutter programmet.

Jeg kan også nogle gange trykke på WIN-Tasten og få start-menuen frem, trykke genstart men der sker ikke spor...!

Hjalp det noget? Bare spørg, hvis jeg ikke har formuleret mig godt nok. *S*
Avatar billede scorpius Nybegynder
31. januar 2002 - 09:09 #5
Prøv at stille dit kort i CS til Direct3D...
Avatar billede wispy Nybegynder
31. januar 2002 - 09:47 #6
Hvad gør Direct3D???

Jeg prøvede det i går, men så blev grafikken rigtig dårlig og det hakkede helt vildt.
Avatar billede dribble Nybegynder
31. januar 2002 - 10:26 #7
Jeg kan tilføje til berget-studios at win 2000 pro er ganske god til spil, så det er umiddelbart ikke noget med styresystemet....hvis den vel og mærke er opgraderet til service pack 2

---> Wispy..... Direct3D er beregnet til ældre GF kort(vodoo ect.), som dengang kørte på en helt anden teknik, så et GeForce kort SKAL køre på OpgenGL

Men har selv engang døjet med det samme problem som du beskriver, jeg fik mit problem løst ved at opdaterer mine driver til: Lydkort, Grafik-kort og 4in1 (4in1 bruges kun til AMD maskiner)
Avatar billede wispy Nybegynder
31. januar 2002 - 11:43 #8
Hvad er 4in1???

Det har jeg da aldrig hørt før. Jeg har en AMD Prosessor...
Avatar billede scorpius Nybegynder
01. februar 2002 - 10:29 #9
*Direct3D gør ikke noget, eller det kommer an på dit eget grafikkort, men du kunne jo prøve at vælge det
Avatar billede dribble Nybegynder
01. februar 2002 - 10:33 #10
VIA er et chipsæt....som er en contoller til mange forskellige ting.....blandt andet ram osv.

en 4in1 driver er bare driveren til de forskellige enheder, så de virker optimalt.

Når du køre på en ren installation, ligger der automatisk en 4in1 driver i windows xxxx men den skal altid opgraderes til at virker optimalt, hvis du ikke gør det, kan du komme ud for at dit GF (grafik kort) ikke virker lige så godt som det skal osv.

Du har garanteret et MB (Motherboard) som hedder et eller andet med VIA KT133 eller VIA KT266/KT266A....det er en betegnelse for at det bruge VIA teknologien, og hvor hurtig den er 133 Hz eller 266 Hz

det er den simple forklaring.

hvis du ikke forstår det, vil jeg gerne forklarer det nærmere

mvh Dribble