Avatar billede insanefreak Nybegynder
09. maj 2000 - 15:24 Der er 8 kommentarer

Hjælp hvor kan jeg ???

hejsa

jeg leder efter en url hvor asp eventul beskrives fra bunden...... eller måske en bog der beskriver asp fra bunden... altså basis koder......
Avatar billede jens Nybegynder
09. maj 2000 - 15:29 #1
så skal du helt klart starte her:
http://www.activeserverpages.com

Avatar billede x4all_dk Nybegynder
09. maj 2000 - 15:29 #2
Avatar billede sa Nybegynder
09. maj 2000 - 15:29 #3
Der findes lidt sourcekode m.v. man kan gå ud fra på
www.activeserverpages.dk samt www.asp.dk

Desuden findes bogen ASP for dummies, som efter min opfattelse giver et godt grundlag, hvis man skal begynde helt fra bunden af.

Hvis du søger på "bøger" i nyhedgruppen dk.edb.internet.webdesign.asp kommer der sikkert flere resultater, da det tit har været diskuteret der, hvilke begynderbøger, der er gode.
Avatar billede zyber Nybegynder
09. maj 2000 - 16:37 #4
Jeg startede selv med ASP for dummies, den kan jeg kun anbefale. Den giver det der skal til for at starte med det hele, og især med database adgang.
Avatar billede brian@diku Nybegynder
20. maj 2000 - 16:52 #5
jeg kan kun anbefalde dig at downloade VBscript guiden winhelp format ... ASP er mere eller mindr 100% visual basic såååå  ...det er nu ret nemt .... men glem ikke at prøve php, det tog mig ca. 30 sekunder at skifte platform ...

heheh
Avatar billede sa Nybegynder
01. august 2000 - 02:24 #6
=> insanefreak

Der er da vist kommet nok gode forslag, og det ser ikke ud til, at der sker mere i dette spg., så kunne du evt. ikke dele lidt point ud?
Avatar billede martin181 Nybegynder
22. september 2000 - 10:20 #7
Du kunne også prøve at tjekke denne side, der er op til flere tutorials, der kommer omkring det meste:

http://www.findtutorials.com/list.asp?category=17
Avatar billede martin181 Nybegynder
22. september 2000 - 10:21 #8
Jeg glemte lige:

Du kan også prøve bogen:

Beginning Active Server Pages 2.0 (er vist nok kommet i en 3.0 version) - den er også god evt. sammen med ASP for dummies