Avatar billede Slettet bruger
10. juni 1999 - 17:11 Der er 42 kommentarer og
1 løsning

Ændring af fil oplysninger..

Hvis man højre klikker på en exe fil, kan man vælge egenskaber - der under et vindue der hedder version. Kan man ændre det der står der? F.eks ændre kommentarer, firmanavn, filversion eller firmanavn?

Jeg håber der er nogle der kender et program så disse ting kan ændres :-)
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
10. juni 1999 - 17:42 #1
Det kan ikke umiddelbart ændres...
Den information der står der, er skrevet ind FØR filen blev kompileret!!!
Altså hvis du skal ændre det, skal du have source koden, ændre teksten og kompilere programmet igen!!

/Tigerdyr
Avatar billede tillah Nybegynder
10. juni 1999 - 17:44 #2
Tigerdyr'et har ret det er noget programmøren skriver før programmet kompileres
Avatar billede hanne Nybegynder
10. juni 1999 - 17:50 #3
Hvordan vil du havede det med, at du skrev et program.
Og så kunne en anden gå ind og ændre
til hvem der har ophavrsretten.
Du bevæger dig ude på kanten af
hvad der er lovligt.
Hvis du finder ud af at ændre, så står du til en tur bag tremmerne.

Læs venligst lov om opåhavsret!
Jura..
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
10. juni 1999 - 18:16 #4
Det kan ændres med en HEX editor, men det er ikke noget for amatører, og så er det fuldstænigt ULOVLIGT at gøre det
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
10. juni 1999 - 18:20 #5
Jeg har selvfølgelig kun prøvet det på de porgrammer jeg selv har lavet, (der er skrevet VB,C++)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
10. juni 1999 - 20:51 #6
det kan vel ikke være slemmere end at cracke en fil?
Avatar billede i11uzion Nybegynder
11. juni 1999 - 00:36 #7
Ja altså, godt nok hader jeg cyberesben og synes at han er totalt lam, men alligevel, hvorfor gå så meget op i om det er lovligt eller ej. I har sgu da alle samme garanteret også masser af pirat lort og shareware som i ikke registrerer... Jeg tror sgu ikke at der er særlig mange der er engle når det kommer til sådan noget som software...???
Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. juni 1999 - 00:42 #8
illuzion>> du er bare midsundelig fordi jeg har en knallert og en mobiltelefon
Avatar billede i11uzion Nybegynder
11. juni 1999 - 00:56 #9
cyberlesben>>> Din knallert er noget forpulet lort som er gået i stykker mange gange, og jeg er imod mobil telefoner n e way af princip... Så deeet............. Heh

Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. juni 1999 - 01:06 #10
hmmm ja kunne vi ikke lave en kategori om knallerter her inde?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. juni 1999 - 01:07 #11
og en om mobiltelefoner
Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. juni 1999 - 01:07 #12
og om store bashøjttalere til bilen
Avatar billede joanbuffas Nybegynder
11. juni 1999 - 10:29 #13
Tak for denne gang..... hos Eksperten, Desværre, men  nu  gider jeg sgu ikke mere..
Det har efter min menig taget en skæv retning, eller også har mine forventninger måske været sat for højt fra starten. Farvel......
Avatar billede i11uzion Nybegynder
11. juni 1999 - 17:08 #14
Syberæsel>>> Du er sateme ikke for kvik hva??? Heh, store bashøjttalere til bilen min røv....
:)
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
11. juni 1999 - 19:21 #15
Gad vide om jeg får de point ?? :o))
Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. juni 1999 - 20:54 #16
illuzion>> jeg var bare lidt for meget ude at køre med nogle brian'er i mandags
Avatar billede i11uzion Nybegynder
11. juni 1999 - 21:58 #17
cyberesben>>> SKUMMELT!!!!!
hørte de bum bum musik og kørte hurtigt og havde vinduerne rullet ned???
Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. juni 1999 - 23:41 #18
yep!

og ham der kørte sad og indsatte enheder på sin Nokia 5110 HELE TIDEN!

han havde lige købt sit tlf nummer samme dag og brugt de 2 ½-års enheder som der fulgte med, og så købte han 50 nye ½-års enheder som han også brugte med det sammmen... jeg spørger så hvorfor han ikke købte månedsenheder i stedet.... BRIAAAAN!
Avatar billede i11uzion Nybegynder
13. juni 1999 - 00:57 #19
AD for satan.......
Jeg ville ikke føle mig tryg ved at sidde sammen med sådan nogle Brianer...
De kunne jo finde på at tage værktøjskassen frem og slå søm i alt muligt, og man skal ikke lukke dem ind til en puter for så vil de til at reparere skærmen med søm og alt sådan noget. OG de har alle sammen gået på Teknisk skole hvor de har lært at slå masser af søm i på ingen tid og når de så bliver virkelig dygtige med søm og hammer så kan de avancere til en sømpistol... UHHH!!!!!!!! :)
Nogle gange hvis de keder sig, så renser de også bare nogle tændrør eller sætter ny cylinder eller kaburator på knallerten, hvis altså ikke de er gamle nok til at have bil, for så er det ikke cylinder og kaburator mere, men i stedet 18" bas enheder... SKUMMELT!!!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
13. juni 1999 - 04:11 #20
jeg var også henne i deres lokale ungdomsklub...

uden for var der 10 drenge der drønede rundt på deres knallerter, den ene var mere tunet end den anden. samtidig stod der over 5 sykker uden for og snakkede i mobil, og da jeg kom indenfor, sad de sgu alle sammen og skrev beskeder på deres nokia 5110, hvis de altså ikke dansede til noget bum bum musik....

har jeg forresten fortalt at den bil som jeg kørte med i var en hvid golt GTI med blå forlygter og en mega subwoofer? OG mobiloplader i cigaretstikket!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
13. juni 1999 - 04:12 #21
golt=golf
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
13. juni 1999 - 11:52 #22
Blah... mobil laderen skal sgu da ikke side i cigaretstikket... den har man da ført bag om alt det :O))
Avatar billede cyberesben Nybegynder
13. juni 1999 - 13:58 #23
ok sorry jeg så ikke hvordan han havde sat den til.

det kan godt være den var fastmonteret
Avatar billede i11uzion Nybegynder
13. juni 1999 - 18:49 #24
Tjaaaa hvad kan jeg sige...
BRIAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det lyder som om at situationen er endnu værre dernede end her.... Jeg troede eller ikke at det kunne blive værre.....
:(:(:(:(
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
13. juni 1999 - 19:31 #25
Hva stopper i ikke snart med jeres meget offtopic kommentarer
Avatar billede i11uzion Nybegynder
13. juni 1999 - 22:52 #26
12>>> Diskussionen var ret død alligevel
Avatar billede cyberesben Nybegynder
14. juni 1999 - 01:56 #27
127>> du er sikkert bare ked af at du selv hedder brian *GG*
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
14. juni 1999 - 14:28 #28
cyberesben>> nope, der er du helt galt på den
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 1999 - 22:02 #29
tigerdyr >> Dette svar kunne jeg ikke bruge.

127144146281 >> Du nævnte noget med en HEX editor? Kender du nogle og hvor man kan finde en?

cyberesben >> Ingenting fra dig kunne jeg bruge!!

i11uzion >> Heller ingenting fra dig!!

joanbuffas >> Jep - det er hvis nogle "pjathoveder".

Offtopic kommentarer var der hvis nok af, måske skulle der oprettes et sted i kunne sidde og snakke om alt andet.

Avatar billede mentor Nybegynder
14. juni 1999 - 22:03 #30
Hør lige her:

I skal tale pænt om min lillebror.
Jeg har selv designet hans sub, så jeg ved at den er i orden. Og det er altså hans buddy, der kører Golf. Min bror kører en rød Corolla!
%))
Avatar billede i11uzion Nybegynder
14. juni 1999 - 23:56 #31
BRIANER!!!!!!!!!!
Og 123 er klart en Brian..... Hehe :)
HEHeHehEhEHehe
Golf er mega brian agtigt.... Og så er der de avancerede Brianer som har råd til BMW...... He :)
Avatar billede Dan Nim Seniormester
15. juni 1999 - 01:08 #32
hallo folks.

Synes i ikke SELV at denne tråd at løbet FOR VIDT ???????????
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. juni 1999 - 12:45 #33
jo det er fedt *GG*

(så længe folk ikke poster det som svar)
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
15. juni 1999 - 13:00 #34
her kommer lidt links til forskellige HEX editorer

http://tucows.tierranet.com/files/uedit32.zip

Jeg bruger selv WinHex fra:
http://www.sf-soft.de/

Og jeg brger også FxEdit fra:
http://www.execpc.com/~sbd/

Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. juni 1999 - 23:11 #35
admin>> kunne du ikke oprette nogle chatrum til os? så kunen vi snakke om brian ting i dem?
Avatar billede i11uzion Nybegynder
16. juni 1999 - 18:03 #36
Cyberesben>>> Du er sateme ikke for kvik
Avatar billede cyberesben Nybegynder
16. juni 1999 - 22:29 #37
jo!!! du er bare midsundelig
Avatar billede cyberesben Nybegynder
19. juni 1999 - 14:45 #38
eller måske en brian kategori!!!!
Avatar billede Dan Nim Seniormester
19. juni 1999 - 16:23 #39
hallo.

Hold KÆFT HVOR ER I FOR MEGET.

Har man ikke noget liv eller hva ?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
19. juni 1999 - 17:52 #40
jo men mig og i11uzion har altid været lidt "ikke bedste venner"
Avatar billede i11uzion Nybegynder
19. juni 1999 - 18:46 #41
Hehehehehehe klart. Vi hader hinanden. HeHehEheHehehe æsel
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 1999 - 00:23 #42
127144146281> Hvis du laver et svar, så er de 100 stykker dine.

Jeg kunne godt bruge sådan en hexeditor, tak for det :-)
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
06. juli 1999 - 00:59 #43
ok, beklager svar tiden, det er fordi jeg lige har været en uge på ferie