Avatar billede nof Nybegynder
30. januar 2002 - 23:32 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvilket grafikkort?

Hej,

jeg skal have et nyt grafikkort, men er i tvivl om hvilket jeg skal vælge - valget står dog mellem to: Et ATI Radeon eller sandsynligvis dette http://www.edbpriser.dk/default.asp?Sted=Hardware&ID=1364577897 som er et Asus V7700 GeForce2 GTS Deluxe TV-In/Out Retail. Hvad skal jeg helst vælge? - Kortet må ikke koste over 2000 kr.

Jeg har en del ønsker. Der skal være tv-out og tv-in er heller ikke at fornægte da jeg gerne vil bruge min computer som video (det er dog ikke et must, hvis det viser sig at Radeon kortet er det andet stærkt overlegen), kortet skal desuden være egnet til lidt 3D spil, grafik samt DVD afspilning. Jeg har læst at Radeon kortet skulle være rigtig godt til DVD-film.

/nof

Avatar billede quiz-deltager Nybegynder
30. januar 2002 - 23:37 #1
Asus V7700 GeForce2 GTS Deluxe

bruger det selv!!!!!
det er KANON!!!!!!!

jeg ved ikke så meget om det med dvd
men til spil og billeder er den i TOP

MVH. Quiz-Deltageren
Avatar billede martal. Nybegynder
30. januar 2002 - 23:58 #2
HVILKET ATI Radeon?? Der er jo et par stykker!
Avatar billede taskmgr Nybegynder
31. januar 2002 - 00:48 #3
Han mener nok Radeon 8500, som dog koster 2500 kr.

Skide godt kort, hvis man ellers har pengene :o(
Avatar billede martal. Nybegynder
31. januar 2002 - 00:51 #4
taskmgr : Jeg tror ikke det er et Radeon 8500, de koster jo over 2000Kr, og han siger de ikke må koste over 2000Kr.
Men man ved jo aldrig..!
Avatar billede martal. Nybegynder
31. januar 2002 - 00:52 #5
Men altså hvis det er et Radeon 8500 er det da klart bedre end alle Gerforce2 grafikkort, tror jeg i hvert fald...!
Avatar billede martal. Nybegynder
31. januar 2002 - 00:55 #6
Readeon 8500 vs. GeForce3 Ti 500
http://edbpriser.dk/anmeldelse/mainRad8500.asp
Avatar billede taskmgr Nybegynder
31. januar 2002 - 00:57 #7
Det tyder på at det er bedre end GF2, og måske også bedre end GF3 :o)

Jeg ville sige at de 500 kr. er godt brugt!
Avatar billede martal. Nybegynder
31. januar 2002 - 01:06 #8
taskmgr : Enig !! :)
Avatar billede dribble Nybegynder
31. januar 2002 - 11:05 #9
du kan købe et ATI Radeon 8500 til 1995.- + fragt det er for vildt et kort

helt klart at anbefale, skal oxo selv ud og have sådan et, det har mange fordele mhs til DVD afspilning osv. den eneste ulempe er, at de er langsomme med deres driver, men det er altid muligt, at få fat på deres beta driver som virker fint. så køb det...det slå jo GeForce3 Ti200 og er på højde med GeForce Ti500.
Avatar billede nof Nybegynder
31. januar 2002 - 21:07 #10
Det var nok mere et Radeon 7500 pga. priserne. Jeg har læst den anmeldelse som martal. henviser til før jeg stillede dette spørgsmål, men ville også gerne høre jeres vurdering. Jeg er ret tændt på Geforce2 kortet fordi jeg synes jeg får mere for pengene. Jeg ved ikke, hvor meget jeg kommer til at bruge min computer til spil når jeg har fået ny computer, det er derfor jeg er mest stemt for det billige. - Men jeg ander det virkelig ikke...
Avatar billede existenz Nybegynder
01. februar 2002 - 12:42 #11
ati's kort suxx0r for vildt da deres drivere er og altid har værest stinkende elendige !!
ydermere opdateres deres drive hvis man er heldig 1 !!! 1 luset gang om året..
men hvis man kan leve med et grafikkort hvor der altid er driverproblemer så køb dog compaq's ahem jeg mente ati's radeon