Avatar billede pcgamez.dk Nybegynder
30. januar 2002 - 23:06 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Matematik - trigonemetri

Bestem de vinkler i intervallet [0°,360°], for hvilke tanv = 1,5.
Hvordan?
Avatar billede quiz-deltager Nybegynder
30. januar 2002 - 23:09 #1
Aner ikke hvad du snakker om!!!!
Avatar billede annikadk Nybegynder
30. januar 2002 - 23:09 #2
Har du prøvet opgavecentralen mv?? ;)
Avatar billede dumdum Nybegynder
30. januar 2002 - 23:12 #3
Tja kan der ikke kun være to?
Avatar billede nejmann Nybegynder
30. januar 2002 - 23:14 #4
Avatar billede gorke Nybegynder
30. januar 2002 - 23:22 #5
Skal du bare have svaret????... For så kan jeg sagtens give dig det!!!
Avatar billede gorke Nybegynder
30. januar 2002 - 23:24 #6
Øhhh.... Svaret = resultatet!!!
Avatar billede gorke Nybegynder
30. januar 2002 - 23:40 #7
Kender du enhedscirklen???.... Det er en cirkel med radius 1 og centrum i origo... Hvis du laver en vandret linie(den kalder vi lige l) med start på den positive x-akse og lader dens gradantal gå venstre om. Hvis du så laver ligningen x = 1, så kan vi finde tangens. Der hvor linien l skærer x = 1 er y-værdien lig tan(v)... Hvis du bare vil have resultatet til netop den stillede opgave, så kan jeg give dig det HELT præcise :

tan(v) = 1,5 <=> v = 56,30993247 og/eller v = 236,30993247 for v"tilhørende"(ved ikke lige hvordan jeg laver det rigtige tegn på comp'en) [0, 360]...

Hvis du skal have yderligere forklaring, så spørg endelig... Håber det hjalp lidt!!
Avatar billede gorke Nybegynder
30. januar 2002 - 23:41 #8
Det der oppe var forøvrigt mit svar - så her er lige "SVARET"... Øhhh... Jaaaa...
Avatar billede pcgamez.dk Nybegynder
30. januar 2002 - 23:42 #9
gorke: Hvordan har du regnet det ud?
Avatar billede pcgamez.dk Nybegynder
30. januar 2002 - 23:46 #10
gorke: Bare ignorer min seneste kommentar, jeg havde ikke set hvad du havde srkevet....
Avatar billede gorke Nybegynder
30. januar 2002 - 23:48 #11
Helt i orden... Håber du kan bruge det til noget!!!... Har du gang i en matematikaflevering???... Hvis du stadig ikke er helt sikker i det, så prøv at tegne det - det gør det væsenlig lettere at forstå!!!
Avatar billede pcgamez.dk Nybegynder
30. januar 2002 - 23:55 #12
Okay, ja, jeg kender godt enhedscirklen m.m.
Jeg vidste egentlig også godt det du har skrevet med udregningen af tanV, nu du siger det!
Men tak for hjælpen!

(&#1108; - ser det ikke nogenlunde rigtigt ud?) :o)
Avatar billede pcgamez.dk Nybegynder
30. januar 2002 - 23:56 #13
Jeg har nogenlunde styr på det...
I hvertfald sin og cos, indtil videre, men er også godt med, ved tan...... Nå, tak!

De nederste tegn skulle have været den der "tilhører", men det vil eksperten åbenbart ikke lade mig lave... :o)
Avatar billede gorke Nybegynder
30. januar 2002 - 23:59 #14
Okay... Jeg takker for pointene!!!... Hyg dig med matematikken!!!...
Avatar billede gorke Nybegynder
31. januar 2002 - 00:00 #15
Og sekv tak!!!... Så fik jeg det lige opfrisket lidt!!