Avatar billede raivia Nybegynder
30. januar 2002 - 23:05 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kan man gendanne dokumenter/ filer efter en formatering?

Hejsa

Jeg vil gerne vide, om man efter en fuldstændig formatering af computeren har mulighed for at gendanne tidligere gemte filer eller dokumenter.
Spørgsmålet går også på, om det er muligt at finde dokumenter frem igen, som Word muligvis har auto-gemt, men som man ikke selv har gemt. (Altså kun skrevet og derefter lukket Word ned uden at gemme dokumentet.)

Ved godt at spørgsmålet et lidt kryptisk formuleret og muligvis svært, men jeg vil blive meget glad for et seriøst svar!

På forhånd tak
Andreas
Avatar billede quiz-deltager Nybegynder
30. januar 2002 - 23:09 #1
Nej, ærgeligt
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2002 - 23:10 #2
Det er ikke umuligt, men det kan være ekstremt besværligt og dyrt. Du kan måske hente hjælp her: http://www.dtidata.com/products_bundle_01.asp
Avatar billede quiz-deltager Nybegynder
30. januar 2002 - 23:13 #3
Hvad snakker du om????

Efter en formatering kan man ikke gøre noget.

det er det samme som:
hvis man sprænger en ballon
kan man jo heller ikke puste den op igen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede ulrikhjul Nybegynder
30. januar 2002 - 23:14 #4
....Jeg garanterer for at man kan.......vender lige tilbage med et prog. til det!!!!!!

Imorgen
Avatar billede mr-bob Nybegynder
30. januar 2002 - 23:15 #5
ufc> man kan ikke få data igen efter formatering, men hvis der derimod havde været brand eller sådan noget hvor harddisken "kun" var mindre smadret, så er det muligt at få nogle at dataerne igen! men en formatering sletter ALT!
Avatar billede xi-craxy Nybegynder
30. januar 2002 - 23:15 #6
det kan godt lade sig gøre, MEN, du skal bare ikke altid regne ´med et sikkert resultat... jeg arbejder for en virksom hed, hvor en knold kom til at formatere filer væk for 100.000 tusind, og så brugte vi omkring 12000 ppå et program der skulle kunne gøre det du snakker om men... forgæves...
derfedter opsøgte vi noigle eksperter...
men de kunne heller ikke hjælpe...
Så alt i alt, betød det et stort tab på omkrin 20000...
Derfor vil jeg passe lidt på med at købe sådanne programmer, da man ikke kan gå ud fra om man kan redde sine filer!!!
Avatar billede xi-craxy Nybegynder
30. januar 2002 - 23:16 #7
Det er IKKe UMULIGT...
Det har lykkedes for os en gang derefter, da et andet "geni" skulle spille smart
Avatar billede xi-craxy Nybegynder
30. januar 2002 - 23:17 #8
processen for at gendanne en 5-6 GB står til ca. en uges arbejde, i hvert fald...
Avatar billede mr-bob Nybegynder
30. januar 2002 - 23:38 #9
ja okay, men det er jo nok 1 tusindedel chance for at det lige netop er de data som raivia skal bruge!
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2002 - 23:38 #10
Quiz-deltager og mr-bob-> Det er IKKE umuligt. Der findes firmaer, der lever af at løse sådanne problemer. Du kan sågar få data tilbage, selv om hele disken er overskrevet med nuller. IBAS i norge er blandt de førende i verden. Se her http://www.actionfront.com/index_europe.asp
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2002 - 23:41 #11
Mr-bob-> Lad nu være med at udtale om ting, du ikke kender til. Du sidder jo bare og gætter...

Der har endda været en tv-udsendelse om IBAS, hvor de viser, hvad de kan, og hvordan de gør.
Avatar billede mr-bob Nybegynder
30. januar 2002 - 23:47 #12
jamen så vil jeg da lade den Rigtige ekspert komme til! det er bare hvad jeg har fået at vide.... Jeg er jo heller ikke uddannet i lortet! men nok om det!! nat nat!
Avatar billede ulrikhjul Nybegynder
31. januar 2002 - 10:14 #13
--> xi-craxy.....det behøver ikke at tage så lang tid. Jeg kender godt et program, der tager så lang tid....men der findes altså også et der er en hel del hurtigere.......kan ikke huske navnet, har lige spurgt een......jeg regner med at han svarer iaften.........jeg skynder mig så godt jeg kan.....!
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2002 - 21:47 #14
Har du fået svar? Spørgsmålet er ikke lukket.
Avatar billede mr-bob Nybegynder
19. juni 2002 - 03:56 #15
kunne vi ikke være søde at lukke herinde???