Avatar billede granat_anden Nybegynder
30. januar 2002 - 21:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

FTP ting

Hvordan er det, at man connecter directe til en FTP server i eksempel IE, jeg har prøvet:

ftp://user:pass@server:port/bib/fil

det virker ikke
Avatar billede annikadk Nybegynder
30. januar 2002 - 22:50 #1
tja... måske fordi det skal være i passiv mode??
Avatar billede bartafterdark Nybegynder
31. januar 2002 - 00:29 #2
du skal kun skrive FTP adressen og så skal du højre klikke og sige log på som.

Det skulle være det hele
Avatar billede granat_anden Nybegynder
31. januar 2002 - 00:32 #3
jeg bruger (eller retter forsøger at bruge) et program, der hedder wget. Den skal have det med på den måde, så det er derfor jeg spørger om den eksakte værdi
Avatar billede hologram Nybegynder
31. januar 2002 - 00:56 #4
Oh... windoze-porten af wget... fair nok :)
Øjeblik...
Avatar billede hologram Nybegynder
31. januar 2002 - 01:03 #5
Det ser noget tricky ud... man kan til http angive user og pass med
--http-user=user og --http-passwd=pass, men kan ikke se hvordan det skulle fungere med ftp...
Avatar billede mountainman Nybegynder
31. januar 2002 - 08:07 #6
Prøv ftp://USER@ftp.DOMÆNE.DK. Så burde du blive promptet for password......
Avatar billede resten Nybegynder
31. januar 2002 - 14:11 #7
Du kan også prøve at komme ind på min og se om der skulle være nogen problemer.
ftp://62.243.166.206
Avatar billede hologram Nybegynder
31. januar 2002 - 16:54 #8
Har lige prøvet igen... det virker faktisk fint nok med det eksempel du har skrevet... Kan du ikke eventuelt smide outputtet af den fejl du får herud?
Avatar billede granat_anden Nybegynder
31. januar 2002 - 17:46 #9
jeg har ogs¨fået det til at virke