Avatar billede spursfc Nybegynder
30. januar 2002 - 17:09 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

slukker ikke automatisk......

Hej hej

Jeg har lige installeret win 2k på min computer. Problemet er at når jeg lukker ned plejer min computer at slukke automatisk.... det gør den ikke nu! Der står at computeren kan slukkes men selvom jeg slukker på knappen sker der ingenting. Jeg er nød til at holde sluk knappen inde i en 5 sekunders tid før den slukker hvilket er belastende. Håber der er hjælp at hente

Peter
Avatar billede hasmi Nybegynder
30. januar 2002 - 17:21 #1
Har du også installeret Adaptec DirectCD??

Dette program er nemlig ofte årsag til problemet.
Løsning: Afinstaller DirectCD - eller lev med det og glæd dig over programmet.
Avatar billede spursfc Nybegynder
30. januar 2002 - 17:24 #2
er det virkeligt det der er problemet??????????

for ja jeg har programmet!!!
Avatar billede hasmi Nybegynder
30. januar 2002 - 17:27 #3
Du kan jo prøve at afinstallere programmet og selv se det!!
Jeg har selv problemet - og lever med det, for jeg kan ikke undvære DirectCD.
Avatar billede spursfc Nybegynder
30. januar 2002 - 17:32 #4
jeg har prøvet at afinstallere direct cd men det hjælper ikke..... er det også easy cd creator der skal fjernes??????
Avatar billede hasmi Nybegynder
30. januar 2002 - 17:36 #5
Det er da muligt, men jeg har ikke easy cd creator, så det ved jeg faktisk ikke! Jeg bruger Nero.

Men prøv at fjerne den... Du kan jo altid lægge den ind igen!
Avatar billede spursfc Nybegynder
30. januar 2002 - 17:48 #6
det hjalp desværre heller ikke......den giver stadig den samme meddelelse med at nu kan du slukke computeren....men NOT

ellers tak!
Avatar billede hub Nybegynder
30. januar 2002 - 17:55 #7
H-klik skrivebord-egenskaber-pauseskærm-strømstyring-faneblad APM-kryds i Anvend avanceret strømstyring (eller noget i den stil)....
Avatar billede hasmi Nybegynder
30. januar 2002 - 18:07 #8
hub
Det har jeg også læst og hørt om adskilige steder. Det hjælper ikke en skid. Det er faktisk som om at det der APM bliver fjernet. Det er nemlig ikke på min maskine, og bundkortet understøtter det, og uden DirectCD har jeg slet ingen problemer

På min maskine er DirectCD den egentlige årsag til problemet.
Jeg vil da være utrolig glad, hvis der er en eller anden, der har et svar, som også jeg kan bruge.
Hvis jeg skal være ærlig...Jeg tror ikke, der er nogen!!
Avatar billede hub Nybegynder
30. januar 2002 - 19:14 #9
Hvis ikke APM optræder i forb. m. strømstyring, skyldes det enten at PC'en er muligvis meget gammel eller - mere sandsynligt - så ny, at den understøtter videreudviklingen af APM: ACPI. Dette skal være aktiveret i BIOS/Powermanagement INDEN 2000 installeres. Rigtigt installeret varetager det alle funktioner mht. strømbesparelser og sluk-dvale etc. Tjek BIOS for disse ting samt mulighed for en biosupdate, hvis ACPI ikke er ordentligt implementeret på bundkortet
Avatar billede hasmi Nybegynder
30. januar 2002 - 19:27 #10
hub
Min maskine understøtter ACPI.  Jeg har ikke aktiveret BIOS/Powermanegement inden 2000 blev installeret. Så det kan selvfølgelig være derfor, der er problemer. Men det burde da også kunne lade sig gøre at ændre i BIOS efter installeringen. Hvis ikke, så taler det i hvert fald ikke til W2000s fordel.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
31. januar 2002 - 01:20 #11
regedt32->localmachine->software->microsoft->windows NT->winlogon->Poweroffonshutdown->sættes til 1 i stedet for 0
Avatar billede thomasledet Nybegynder
31. januar 2002 - 01:20 #12
(så vidt jeg lige kan huske... det er længe siden, jeg har arbejdet med en win2k maskine...)
Avatar billede hasmi Nybegynder
31. januar 2002 - 07:43 #13
thomasledet

Det er i stedet >PowerdownAfterShutdown< der skal sættes til 1
Det er prøvet, men det hjælper altså bare heller ikke!
Avatar billede thomasledet Nybegynder
31. januar 2002 - 10:44 #14
hmmm.... lyder ret fucket op... geninstaller og lad være med at installere så meget skidt bagefter...
Avatar billede hasmi Nybegynder
31. januar 2002 - 11:08 #15
skidt.... på pcen- det har jeg ikke noget af. Og det kan man vel altid sige, hvis man ikke har en løsning.

Min kommentars sidste sætning kl. 18.07 tidligere er jo stadig rigtig!! Ik!
Avatar billede hub Nybegynder
31. januar 2002 - 11:30 #16
Grunden til at ACPI skal være aktiveret inden installation af 2000 er, at ACPI styrer grundlæggende funktioner i hardwaren.Jeg mener stadig at det kan lade sig gøre at få denne lukkefunktion til at fungere, såfremt betingelserne mht. ACPI/hardware/BIOS er opfyldt.
Jeg har aldrig hørt om, at det ikke skulle kunne lade sig gøre. Beklageligvis kan du jo ikke bruge det til så meget :-))
Prøv at rette en henvendelse til Microsoft/producenten af dit bundkort..
Avatar billede spursfc Nybegynder
31. januar 2002 - 11:40 #17
Jamen tak for alle kommentarene da!!! Men det løser sku ikke lige problemet desværre...men man kan da også leve med det!!! Men bare træls....
Avatar billede swordcat Nybegynder
31. januar 2002 - 23:50 #18
kontrolpanel->størmstyring->APM->sæt et hak ved Aktiver anvanceret strømstyring ;)
Avatar billede swordcat Nybegynder
31. januar 2002 - 23:51 #19
Husk at klikke på anvend også ok bagefter
Avatar billede spursfc Nybegynder
01. februar 2002 - 12:11 #20
når jeg aktivere apm kan jeg slet ikke lukke computeren men derudover genstarter den selvom jeg trykker luk computer....så det er endnu værre. Det er nok bare mig der har en spasser computer!!!
Avatar billede swordcat Nybegynder
01. februar 2002 - 20:08 #21
OK.....det lyder sku underligt!!!

Har du kommet til at slette nogle filer.....Hvis du har, så prøv at genistallere win2000, det kan måske hjælpe?

Swordcat
Avatar billede hub Nybegynder
01. februar 2002 - 20:51 #22
>spursfc,

I stømstyring er der en indstilling der afgør, hvad PC'en skal gøre når du trykker på powerbutton--den samme indtilling findes i BIOS. Prøv lige at tjekke dem..
Avatar billede spursfc Nybegynder
01. februar 2002 - 21:47 #23
>hub

Jeg kan ikke se man kan stille på noget i strømstyring der har med trykning af powerbutton at gøre......
Avatar billede spursfc Nybegynder
01. februar 2002 - 21:59 #24
nå nu fandt jeg inde i bios at man kunne slå delayet fra på powerbutton så det er bare fint nu....tak for svarene..

Peter