Avatar billede s.b.a Nybegynder
30. januar 2002 - 16:01 Der er 11 kommentarer og
6 løsninger

Java Development Kit 2 hvor ???

Hej alle...

jeg her og er helt ny i java programmering jeg sidder og læser i en bog for at lære lidt :0)...Men så ville jeg spørge om der var nogen der vidste hvor jeg kunne downloade "Java Development Kit 2" Hvis man kan det..og det SKAL være lovligt :o)..

På forhånd Tak

/S.B.A
Avatar billede kama Nybegynder
30. januar 2002 - 16:03 #1
Avatar billede s.b.a Nybegynder
30. januar 2002 - 16:06 #2
kan jeg ikke for et direkte link til at downloade den jeg ved nemlig ikke hvad jeg skal vælge da jeg er helt ny til det her..
Avatar billede disky Nybegynder
30. januar 2002 - 16:06 #3
http://java.sun.com/j2se/

Der finder du Version 1.3 og 1.4beta.

På samme site finder du også Forte som er et genialt og gratis udviklingsværktøj
Avatar billede - Nybegynder
30. januar 2002 - 16:06 #4
Avatar billede disky Nybegynder
30. januar 2002 - 16:07 #5
- dit svar er 100% forældet V1.1 er håbløst gammel, langsom og fuld af fejl.
Avatar billede disky Nybegynder
30. januar 2002 - 16:10 #6
men okay der er en link til den nyeste ikke beta version.
Avatar billede s.b.a Nybegynder
30. januar 2002 - 16:44 #7
ok..jeg tror jeg dropper det....Men jeg skal bruge en compiler..hvor kan jeg finde sådan en ?
Avatar billede kama Nybegynder
30. januar 2002 - 16:59 #8
Dropper hvad ?????????
1. Følg mit link ovenfor og vælg så evt. version 1.3.1
2. Midt på siden finder du en knap til at gå videre.
3. Acceptér betingelser og download.
4. Kig på http://java.sun.com/j2se/1.3/install.html

Så har du JVM og java-compiler!
Avatar billede s.b.a Nybegynder
30. januar 2002 - 20:43 #9
ok mange tak...men kan jeg ikke også bare bruge Jbuilder som compiler ??
Avatar billede rene-rene Nybegynder
30. januar 2002 - 21:08 #10
Jo men hvis du vil have mulighed for at bruge alle metoder skal du have hentet den nyeste version af JDK
Avatar billede s.b.a Nybegynder
30. januar 2002 - 21:13 #11
ok...er i gang med at hente den nu :o)
Avatar billede s.b.a Nybegynder
30. januar 2002 - 21:29 #12
ok..jeg har lige hentet programmet og installeret det men hvordan kan jeg komme ind i programmet ??????
Avatar billede jnrohde Nybegynder
31. januar 2002 - 02:06 #13
Du skriver: "hvordan kan jeg komme ind i programmet ??????"

Hvis du skriver om Java 2 SDK som du har downloadet fra linket, er der ikke noget som "du skal gå ind i". Det du skal er at bruge en teksteditor (eller JCreator) til at skrive din kildekode i, og så ellers bare programmere der ud af...
Avatar billede professoren Nybegynder
31. januar 2002 - 13:12 #14
Lad os først høre, hvilket OS du har, windows, linux, mac??

Og hvilket GUI du vil have: DOS, Windows, andet...
Avatar billede s.b.a Nybegynder
31. januar 2002 - 13:40 #15
Jeg har Windows XP på en bærbar computer og jeg bruger "Textpad" til at programmere i så er spørgesmålet hvordan kan jeg compile mit program som jeg har programmeret ????

Tak
Avatar billede jnrohde Nybegynder
31. januar 2002 - 17:44 #16
Okay, TextPad siger du. Jeg mener at man kan kompilere sit program direkte fra TextPad, men jeg kan ikke huske hvordan.

Istedet kand du åbne et "Command Prompt", herefter skal du så navigere dig selv hen i det selvsamme bibliotek hvori din Java kildefil er gemt. Din fil hedder et eller andet i stil med: "MitJavaProgram.java", hvor strengen "MitJavaProgram" selvfølgelig skal erstattes med hvad du nu har kaldt dit program/klasse.

Ved promptet skriver du nu "javac MitJavaProgram.java" Dit program kompileres nu af Java compileren og resultatet er en klassefil: "MitJavaProgram.class". For at køre programemt skriver du nu: "java MitJavaProgram" hvorefter dit program startes.
Avatar billede s.b.a Nybegynder
31. januar 2002 - 21:12 #17
ok tusind tak for jeres hjælp jeg har fundet ud af hvad jeg gør..endu en gang tak for jeres hjælp :o)

S.B.A