Avatar billede martinrud Nybegynder
30. januar 2002 - 15:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Cookies og frames

Jeg har et websted hosted på en server (med en træls adresse), og jeg har et domæne og lille webhotel. På hotellet ligger en side der henter mit websted ind i en frame der fylder 100%. På den måde kan jeg bevare domænenavnet i adressefeltet og forvirre brugerne mindst muligt.

Men jeg bruger cookies til forskellige ting, og pluselig virker de ikke efter at jeg bruger frames. De virker kun når det rigtige domæne står i adressefeltet.

Kan man omgå dette?
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2002 - 15:46 #1
Det bliver svært, tror jeg.

Pr. default gemmer/accepterer IE6 ikke cookies fra "third-party" domæner. (Det betyder også at ASP Sessions heller ikke fungerer.)

Jeg havde samme problem på en site, hvor det endte med at jeg checkede browseren, og sendte folk videre til den "rigtige" adresse hvis de havde IE6.

/CS
Avatar billede martinrud Nybegynder
30. januar 2002 - 15:56 #2
Okay, det kan jeg se du har ret i når jeg ændrer mine sikkerhedsindstillinger. Men der stå i IE at der kun blokere cookies der ikke har en kort beskrivelse af deres politik af behandling af personlige oplysninger (med mere).
Kan man ikke beskrive sådan en politik? Hvordan foregår det?