Avatar billede cathallo Nybegynder
30. januar 2002 - 15:31 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Program til at designe grafik til hjemmesider

Jeg mangler et program til at lave grafik bagrunde menuer og effekter.
Jeg bruger på nuværende tidspunkt adobe photoshop til at lave effekter på billeder og tekst, men jeg mangler et program til at lave runde hjørner og andet som photoshop ikke er godt til. Er der nogle der har nogle forslag. Jeg vil meget gerne se eksempler på hvad du/i har lavet med de programmer i foreslår.
Avatar billede casm_ Nybegynder
30. januar 2002 - 15:34 #1
photoshop er god nok til det, lav en selection, og>>>>

select>>>modify>>>smooth

på denne måde laver du rundinger på din selection uden feather ;)
Avatar billede casm_ Nybegynder
30. januar 2002 - 15:40 #2
og så fyld den selvfølgelig derefter ud :)
Avatar billede cthun Nybegynder
30. januar 2002 - 15:45 #3
Photoshop styrer... Der findes intet bedre :-)
Avatar billede xi-craxy Nybegynder
30. januar 2002 - 15:46 #4
photoshp kan alt... det er bare spørgsmålet om man kender dem...
eller kan jeg anbefale Paint shop pro: www.jasc.com (trial)
adobe Illustrator: www.adobe.dk/www.adobe.com (trial)
Macromedia fireworks: www.macromedia.com (trial)
Men jeg vil anbefale at du bruger photoshop
Avatar billede michael-k Nybegynder
30. januar 2002 - 15:48 #5
En måde også at gøre det hvis du feks ikke skal have rundinger på alle kanter er.
Lav en rund selection og placer den på den kant du til have rund.
Tag så med den firkantet selection og lig til din rund ved at trykke på shift mens du trækker. Du skal søge for at alt det der skal blive på din firkant er indremmet af en selection.
Derefter går du op og trykker select -> inverse  og derefter delete på dit keybord. Så har du en fin runding :-)
Avatar billede michael-k Nybegynder
30. januar 2002 - 15:52 #6
efter at have læst den kan jeg godt se det måske er lidt svært at forstå, så hvis du vil have det kan jeg godt lave en lille hurtig tutorials til dig ?
Avatar billede michael-k Nybegynder
30. januar 2002 - 16:14 #7
har da et par eksempler på hvad man kan lave i photoshop.
http://www.friserverplads.dk/michael24/designerteam/default.html.html
http://www.friserverplads.dk/michael24/portfolio/image1.html

Det er ikke færige endnu men du kan da få en lille smagsprøve på det.
Men kig rundt på nettet, mange der laver grafik til deres hjemmesider bruger photoshop :)
Avatar billede prodic Mester
30. januar 2002 - 17:20 #8
Photoshop er som alle ovenstående også er enige i ret godt til det meste.

De runde hjørner kan du f.eks lave med 4 cirkler. Dem finder du under Marquee-værktøjet ved at holde museknappen nede når feltet er aktivt.
Så kan du trække slippe en cirkel, holder du Shift nede samtidigt så bliver den pæn rund.
Den figur du så får derfra fylder du ud med en farve og kopiere 4 gange.
De 3 kopier placerer du hvor hjørnerne skal være i din figur.
Derefter tager du Marquee-værktøjet igen og indstiller det til at være en firkant.
Resten siger vel næsten sig selv :-)

Yderligere spørgsmål? så spørger du bare.
Avatar billede staz Nybegynder
31. januar 2002 - 08:30 #9
Eller du kan gøre det på denne nemme måde: http://www.pixel-studios.dk/toturials/rundekanter

---- Staz ----
Avatar billede baal Nybegynder
20. april 2002 - 00:57 #10
PhotoShop og atter PhotoShop. Den kan alt!
Og det er rigtigt som casm siger. Selec-modify-smoth, runde hjørne. Hvad er problemet?