Avatar billede g-stilo Nybegynder
30. januar 2002 - 12:51 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Win98 installation med .cab fejl

Jeg har fået til opgave at installere en win98 (gl. ver.) på en PII450.
Nu sidder jeg med en kedelig fejl under installationen:
Indlæsningen fra CD'en kører upåklageligt, men når maskinen har genstartet
første gang og begynder at installere "plug&pray" enhederne, starter problemerne.

Win98 fortæller at der er en fejl i en .cab fil.
Min eneste mulighed er at ignorere filen. Efter kort tid kommer samme fejl
frem igen.

Jeg formoder det er en HW fejl, men er ikke sikker.
Alle komponenter, på nær bundkort og processor, er blevet "testet" på anden maskine uden fejl.

(jeg har prøvet at springe p&p over og havnet på skrivebordet i win, men får øjeblikeligt
rundll32 fejlmeddelser på stribe når jeg prøver at klikke rundt.)

På forhånd tak!
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
30. januar 2002 - 13:03 #1
jeg har været ude for at når den meldte om fejl i cab filerne, var det fordi den kiggede det forkerte sted efter filerne.
men det var først efter windows var helt installeret og så var det win95.
prøv evt. at kopiere filerne ind på harddisken og installer derfra.
og hvis du har en anden cd, så prøv med den, den kan jo være ridset!
Avatar billede g-stilo Nybegynder
30. januar 2002 - 13:13 #2
Installation fra HD er blevet prøvet, og CD'en er spejlblank (ikke dermed sagt at den er fejlfri)
Jeg må se om ikke jeg kan finde en anden CD at installere fra.

Jeg får ikke muligheden for at vælge en alternativ placering af .cab filen, hvor problemet opstår :-(
Avatar billede tlaursen Nybegynder
30. januar 2002 - 13:32 #3
Kopier evt. CD til c:\windows\options\cabs. det er der windows leder efter filerne som standard.
Avatar billede professoren Nybegynder
30. januar 2002 - 14:36 #4
Hvis tlaursen's tip ikke virker, kan det være en korrupte .cab fil
Prøv at låne en CD fra en ven, eller downloade samme fid fra nettet!
Avatar billede g-stilo Nybegynder
08. februar 2002 - 16:58 #5
Jeg lukker dette spørgsmål, og fordeler sølle 5 point til hver.
Der er ikke fundet en konkret løsning, men det kommer nok en dag.
Tak for tipsne.