Avatar billede mcs Nybegynder
30. januar 2002 - 12:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Datakonvertering til SQL/Relationsdatabase

Kan man i Notes eller via et andet værktøj lave en total export / dataudtræk til f.eks. Access/SQL database, og hvis ikke så til en flad-fil (CSV) ???

Har du nogle erfaringer / anbefalinger ifm at hive data ud af Notes og over i en Access/SQL DB???

På forhånd tak!
Avatar billede mlabc Nybegynder
30. januar 2002 - 12:31 #1
jeg ved ikke med SQL, men du kan lave en CSV fil via et view... brug følgende kode "#\""+Feltnavn+"\",\"
Avatar billede bamzen Nybegynder
30. januar 2002 - 12:31 #2
Det kommer lidt an på hvordan din database er opbygget....
Du ønsker jo sikkert et udtræk for hver form i databasen....

Var det en ide at lave et view pr form, med ALLE felter og så lave en fil/export

Du har dog stadig et problem med richtext
Avatar billede professoren Nybegynder
30. januar 2002 - 12:40 #3
Jeg har tjekket med IBM (der ejer Lotus) og der skulle være muligt at
importere/eksportere notes filer til "flad" ASCII filer eller 1-2-3 spreadsheet filer---som man så kan importere til Access

Importing into Notes - Export 123 Spreadsheet, Agenda STF or Tabular Text files to ASCII Text and then use the ASCII Text format to import them into Notes.
Avatar billede professoren Nybegynder
30. januar 2002 - 12:49 #4
vedr: export af acess objects til spreadsheet data, tekstfil m.fl.:

formats du kan eksportere til:
paradox DB, excel spreadsheet, rich-text (RTF) file, dBase file, HTML file, delimited (text) file:

Export a datasheet to a delimited or fixed-width text file
In the Database window, click the name of the table, query, view, or stored procedure you want to export, and then on the File menu, click Export.

In the Save As Type box, click Text Files (*.txt;*.csv;*.tab;*.asc).

Click the arrow to the right of the Save In box, and select the drive or folder to export to.

In the File Name box, enter the file name, and then click Save All.
Microsoft Access starts the Export Text Wizard.

Follow the directions in the dialog boxes. Click Advanced to create or use an import/export specification.
Note  To include the datasheet's font and other formatting elements that aren't included in a text file, you can save all or a selection of a datasheet as a Rich Text Format file.
Avatar billede wise Seniormester
30. januar 2002 - 12:52 #5
Der findes en notes sql driver, så du burde kunne tilgå den med ODBC, men jeg har aldrig fået noget godt ud af det...
Det nemmeste som jeg har fundet er også blot at dumpe indholdet fra notes ned i en tekstfil (cvs), og importere den. Jeg har en agent der klarer det.
Alternativt findes der programmer (relativt dyre) til at synkronisere mellem notes og andre DB'ere...
Endelig burde man kunne gøre noget med DECS, men det har jeg aldrig fået leget med....
Avatar billede cdelicht Nybegynder
30. januar 2002 - 13:12 #6
Skal du gentage processen og skal du kunne opdatere Notes med data fra Access (what ever) også, vil jeg anbefale dig at købe et færdig værktøj til det. Jeg ved IT Factory har et Data Sync tool der kan overføre data begge veje mellem Notes og Access, SQL, SAP, Oracle m.fl.
Avatar billede wise Seniormester
30. januar 2002 - 13:18 #7
Kender du prisniveau på dette?
Lotus Enterprise Integrator (Lotus LEI) ligger i omegnen af 70.000
Avatar billede cdelicht Nybegynder
30. januar 2002 - 13:29 #8
Listeprisen er vist ca. 17½K for en server licens.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
30. januar 2002 - 13:33 #9
Det anvender de integrationsmuligheder der følger med Domino serveren, så det er lige til at bruge. LEI er blot Lotus' egen data sync produkt, som ikke kan mere - blot lidt dyrere kan jeg se :-)
Avatar billede wise Seniormester
30. januar 2002 - 13:43 #10
Cool, det vil jeg da kigge på :-)