Avatar billede rew Nybegynder
30. januar 2002 - 12:14 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mail server program

Hej,

Er der nogen som er bekendt med/har erfaring med, et
lille mailserver program(primært til intern mail) som
ikke kun benytter POP3. Det skal bruges i mindre firma
som syntes det at installe exchange 2000 er for stor
en løsning. Der kører en Windows 2000 Server som det
skal installeres på.

/rew
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
30. januar 2002 - 12:18 #1
Hmmmm...ville et alternativ ikke vaere denne faetter her : http://support.intel.com/support/inbusiness/emailstation/index.htm

Koster omkring 2500 DKR.

/JB
Avatar billede rew Nybegynder
30. januar 2002 - 12:36 #2
Som jeg læser det så er det en emailserver ikke en mailserver til
internt brug som kan benyttes med outlook, mailserveren skal fungere som
det man i gamle dage kaldte et postkontor.
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
30. januar 2002 - 12:44 #3
http://www.ipswitch.com - har lavet iMail Server ... understøtter pop3, imap m.m

http://www.merak.com/ - Merak Mail-server ... understøtter pop3, imap m.m
Avatar billede duracell Nybegynder
30. januar 2002 - 12:45 #4
Jeg har et mail program der hedder (1st Class Mail Server) jeg er ikke 100% på at det virker til det du/I skal bruge det til.
Men prøv det.
Avatar billede rew Nybegynder
30. januar 2002 - 12:56 #5
Merak & 1st class mail server, har jeg tidligere kigget på og de kan ikke umiddelbart bruges, iMail server er også en emailserver. Det kan godt
ske det er mig som formulerer mig dårligt, men det jeg søger er et mailserver program hvor man kan oprette en posthus med x antal brugere,
det skal kunne gemme posten på serveren ikke kun på de lokale pc'ere.
som ved POP3, så skal man kunne hente de mails der kommer internt via outlook.
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
30. januar 2002 - 12:59 #6
siger ordet IMAP dig noget ???
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
30. januar 2002 - 13:03 #7
Ellers så læs her:

http://www.imap.org/
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
30. januar 2002 - 13:04 #8
iMail Server ... understøtter IMAP og mange flere ...
Avatar billede rew Nybegynder
30. januar 2002 - 13:17 #9
Det er forkert af mig at afvise torbenmelander, så hvis du skriver en ny besked får du point. Eneste grund til at jeg afviste er at iMail server
koster en formue, det er ca. samme pris som en exchange server. Jeg har godt nok ikke nævnte prisen som betydende faktor.

Mvh
rew
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
30. januar 2002 - 13:19 #10
Tror nok den er billigere end en Exchange Server ...
Avatar billede rew Nybegynder
30. januar 2002 - 14:01 #11
íkke så meget billigere end den måske burde være, men vi får se hvad der sker.
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
30. januar 2002 - 14:02 #12
Tak for point :-)