Avatar billede excoder Nybegynder
08. maj 2000 - 22:56 Der er 26 kommentarer og
2 løsninger

Monitor: Hansol 710D eller Sony MultiScan CPD-E200E

Hvis man står med op til 3K til rådighed til en 17" monitor, skulle de så bruges på en Hansol eller en Sony monitor?

Evt. et andet forslag ?
Avatar billede koep Nybegynder
08. maj 2000 - 23:05 #1
Jeg ville nu sige at de skulle bruges til en KFC skærm jeg er hardware forhandler og ved en del om kvalitet.

Har selv prøvet mange skærme og mener KFC skærme er de bedste men det er jo smag og behag!!
Avatar billede excoder Nybegynder
08. maj 2000 - 23:09 #2
Ja, smag og behag har vel meget at sige i denne sammenhæng. Jeg har læst en test af 19" monitore, og der fik KFC en helt god anmeldelse. Jeg er dog bare ikke meget for at skulle købe en KFC, for dem forhandler Data Centrum, og de er bestemt ikke min min te.
Avatar billede koep Nybegynder
08. maj 2000 - 23:14 #3
Nej men der er jo ligemeget hvem der forhandler dem!! *lol*

Men skriv mig en mail på kp@computer-service.dk

så kan jeg give dig nogle priser på hvad jeg nu kan finde af forsk. skærme vi forhandler også Sony MultiScan CPD-E200E !!!
Avatar billede excoder Nybegynder
08. maj 2000 - 23:19 #4
Du har ret i af det er lige meget hvem der forhandler dem, men DC er den forretning der ligger tættest på hvis jeg ikke skal ha' skærmen sendt, og hvis det skulle være en KFC skærm.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
08. maj 2000 - 23:27 #5
Et reelt svar på dit spørgsmål, er at valget mellem Hansol og Sony er nemt... vælg SONY!
Avatar billede excoder Nybegynder
08. maj 2000 - 23:34 #6
tigerdyr -> Men hvad så med de 2 streger der er Sonyskærmen, er det noget man ligger meget mærke til ?
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
08. maj 2000 - 23:38 #7
Du tænker på Trinitron trådene ??
Det er en smags sag, jeg synes ikke de specielt synlige...
Men ellers så prøv at tage hen til en forhandler og se på Sony skærmen om det er noget der generer dig...
Men generelt set er Sony bedre kvalitet end Hansol, så allerede der burde valget være truffet :o)
Avatar billede koep Nybegynder
08. maj 2000 - 23:46 #8
Må jeg spørge hvor du bor henne?
Avatar billede excoder Nybegynder
08. maj 2000 - 23:47 #9
tigerdyr -> Ja, det var Trinitron trådene jeg tænkte på. Jeg sidder og kigger på dataerne på de 2 førnævnte skærme, og for mig at se, ser det ud til at Hansol'en har et større område (HSF og VSF) Har det ikke noget betydning ?

Hansol:
Max Resolution: 1600x1200/75Hz
Dot Pitch: 0,25
HSF: 30-97KHz / VSF: 47-160Hz
Regulations: MPR-II, TCO 99

Sony:
Max Resolution: 1280x1024/81Hz
Dot Pitch: 0,24
HSF: 30-85kHz / VSF: 48-120Hz
Regulations: TCO99
Avatar billede excoder Nybegynder
08. maj 2000 - 23:49 #10
koep -> Odense.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
08. maj 2000 - 23:53 #11
HSF = Horizontal Frequens, hvor mange Hz skærmen MAKS. kan køre med som opdateringsfrekvens horizontalt...
VSF = Vertical Frequens, hvor mange Hz skærmen MAKS. kan køre med som opdateringsfrekvens vertikalt...

Jeg må erkende at du fra de data ser Honsol skærmen bedst ud, men "indmaden" (elektronikken) er (burde være, plejer at være og er normalt osv. osv.) af bedre kvalitet i Sony'en...
Desuden jo lavere DP (Dot Pitch) skærmen har jo bedre ser billedet ud...(der vinder Sony'en)
Avatar billede koep Nybegynder
08. maj 2000 - 23:57 #12
Jeg har en samarbejdspartner du kan hente skærmen ved så du sparer fragten

Han bor i Hjulets Kvarter!
Avatar billede koep Nybegynder
09. maj 2000 - 00:02 #13
Sony skærmen koster hos os 3125 kr.
17" KFC Monitor Croma Clear 2500 kr.
17" ProView SVGA Digital Monitor 2000 kr.
17" 0.28 KFC MONITOR 2000 kr.
17" Network monitor Trinitron 3720 kr.
Avatar billede danneck Nybegynder
09. maj 2000 - 09:47 #14
Hvis jeg var dig ville jeg satse på nogen af de mere kendte mærker såsom Panasonic, Nokia, Philips og Sony. Jeg har selv en KFC skærm, der har ikke været problemer med den, men man kan da tydeligt se at det ikke er en af de bedste skærme på markedet. Køb i stedet for en af ovennævnte der kan du være sikker på god billedkvalitet og en stabil skærm.
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
09. maj 2000 - 09:53 #15
Jeg har 17" Hansol 710P og
den er VIRKELIG skarp. og som tidlige sagt - man slipper for "trådene" i trinitron.

Men hvis jeg var dig ville jeg gå ned til forskellige forhandlere og prøve skærmene. Når du har fundet DEN, - så bestil den via Internet (www.edbpriser.dk) et troværdigt sted.

Du skal jo bruge skærmen de næste 2-3-4 år. Så prøv dem selv. Måske kan du leve med "trådene" i Trinitron. Det kan du selv afgøre bedst.

Mads Østerby
Avatar billede jakobfriis Nybegynder
09. maj 2000 - 12:39 #16
Jeg har faktisk en 17" hansol 710P til salg for kun 2k. Det er en besaprelse på 1k.....Skriv til mig hvis du er interesseret...Jakob.f@get2net.dk og/eller jf@ti.com
Avatar billede morten_b Nybegynder
09. maj 2000 - 15:07 #17
Jeg har en meget god grund til at købe Sony:
Jeg ved ikke om du nogensinde har hørt om det, men der er noget der hedder pixelfejl. Det er en fejl der opstår når en af de mange pixels som skærmen er opbygget af "dør". Den vil så blive sort lige meget hvad der er på skærmen og tro mig, selv om den er lille er det MØGIRRITERENDE! Jeg har selv dette problem med en billig skærm, men kender 2 der har problemet med KFC-skærme. Vi har alle 3 kontaktet vores forhandlere og fået den samme besked: Pixel-fejl bliver kun betragtet som en fejl hvis der er 4 ved siden af hinanden! Du kan altså risikere at have små sorte punkter flere steder på din skærm uden at kunne få den byttet. Og så kommer pointen: Alle tre forhandlere sagde at den eneste skærmproducent som betragtede ÉN pixel-fejl som en egentlig fejl var SONY. De bytter din skærm hvis bare der er ÉN pixel-fejl!Derfor: Køb en SONY!
Avatar billede excoder Nybegynder
09. maj 2000 - 20:27 #18
Når vi nu snakker Sony monitore, er der så andre faktoren end dp værdien der er afgørende? Disse tre Sony monitor ligger omkring de 3K på edbpriser.
Men er det CPD-E200E som er det bedste valg ?

CPD-200GST 17" 1280x1024, 0,25dp
CPD-E200E  17" 1280x1024  0,24dp
CPD-G200  17" 1024x768  0,25dp
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
09. maj 2000 - 21:55 #19
jakobfriss : 3K for en Hansol710P,
og du mener han sparer 1K ved at betale 2K for den hos dig ?  Jeg syntes da det er pudsigt regnestykke!
www.edbpriser.dk er den dyreste pris for samme skærm 2400,- (2088 billigst)
OG DET ER NY! men ok - din skærm er jo brugt :-)

Morten_b : Sony ! Får du procenter ? Pixel fejl ? Mon ikke det normalt går under fabrikations  fejl ? HANSOL har 3 års garanti på sådanne defekter!

Jeg har arbejdet ved MASSER af skærme, og Hansol er SUPER!
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
09. maj 2000 - 22:13 #20
>> excoder, umiddelbart vil jeg skyde på at CPD-E200E er det bedste valg, men kig på sonys site og sammenlign ALLE specs (refreshrates, dp, maks frekvens, maks opløsning, anbefalet opløsning osv.)
Avatar billede morten_b Nybegynder
10. maj 2000 - 09:03 #21
Jeg får skam ingen procenter nogen steder x4all_dk. Prøv at gå ned og sig i din lokale edb-forhandler at du gerne vil have byttet din skærm fordi der er én pixelfejl i. Så vil du se at jeg har ret...
Avatar billede danneck Nybegynder
11. maj 2000 - 10:00 #22
Til <<Mads Østerby>> angående din geniale kommentar om at han kunne gå ned til den lokale edbforhandler og se hvilken skærm han syntes bedst om og derefter købe den gennem den billigste forhandler på edbpriser.
Tror du ikke at den lokale forhandler bliver bare en lille smule sur over at han skal bruge en halv time på at forklarer hvilken skærm der er bedst, hvis han alligevel går en anden sted hen og køber skærmen?
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
11. maj 2000 - 13:50 #23
>> danneck, og hvad så ??, det er et forbruger samfund, enten leverer man noget som kunden vil have til en fornuftig pris, ellers går kunden et andet sted hen...

Nogle steder kan de faktisk være venlige nok til at matche den laveste pris, du kan bevise for dem!
Avatar billede cyberjam Nybegynder
11. maj 2000 - 22:27 #24
Jeg har selv en Hansol 710P, og jeg kan MEGET varmt anbefale denne. Den kan som sagt køre 85Hz i 1280*1024, hvilket er det optimale på en 17". Forresten er der en EKSTREM forskel på 75 og 85 hz! 85Hz=0 flimmer. Den er jo også en hel del billigere end Sonys, og jeg har aldrig haft problemer med den.
Avatar billede excoder Nybegynder
12. maj 2000 - 20:16 #25
koep - Hvad med de skærme du nævner til 2K, hvor meget dårligere er de end en Sony skærm, kontra at de koster ca. 1K mindre ?

ProView SVGA Digital Monitor 2000 kr.
KFC MONITOR .028 2000 kr.
Avatar billede koep Nybegynder
12. maj 2000 - 20:20 #26
Tja ProView skærmen er ikke at anbefale men KFC skærmen er nogenlunde

Jeg vil dog anbefale KFC Croma Clear skærmen
Avatar billede excoder Nybegynder
12. maj 2000 - 20:26 #27
koep -> Okey, det er altid rart at vide hvad der er godt, og dårligt. Jeg mener at Alcotini sælger ProView skærme, og de taget 3K for en 17" !
Avatar billede koep Nybegynder
12. maj 2000 - 20:36 #28
Det kommer også samtidig an på hvad du skal bruge den til.

En ProView er god nok til internet men hvis du skal spille skal du have en KFC CC.

Jeg vil heller ikke anbefale en trinitron til spil men som mange har sagt tidligere i dette spm. er det jo en smagssag!