Avatar billede janbb Juniormester
10. juni 1999 - 15:03 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Lydkort

Havde engang et program(gammelt)
det gav en slags rapport om de forskellige enheder i computeren
lydkort, hukommelse osv.
Jeg fjernede det (vistnok fordi jeg fandt en smartere måde at få oplysningerne på).
Nu har jeg siddet og ledt i snart en halv time efter oplysningen om hvad det er
for et lydkort jeg har, men det er umuligt at aftvinge hvilket udfra
kontrolpanel - system osv.
Er der en der lige vil oplyse mig
om denne lille ting, der jo burde være
simpel (det må være et intermitterende
tilfælde af Altzheimer-Light).
Avatar billede kermit Nybegynder
10. juni 1999 - 15:08 #1
Du har vel en faktura ?
Avatar billede kermit Nybegynder
10. juni 1999 - 15:11 #2
Hvis jeg ikke tager meget fejl, så kan Norton Util. hjælpe dig!

Demo på nedenstående url :

http://www.symantec.com/nu/index_downloads.html

Du kan jo også prøve at tage kortet ud og se på det !
Avatar billede kermit Nybegynder
10. juni 1999 - 15:18 #3
Men de fleste typer af den slags software aflæser bare hvilken driver du har installeret, og ikke hvilket kort der reelt sidder i din maskine!
Avatar billede thor1 Nybegynder
10. juni 1999 - 15:23 #4
prøv http://www.winfiles.com/apps/98/system-analyze.html, her er en del programmer som udfører dit ønskede project.
Avatar billede janbb Juniormester
10. juni 1999 - 15:25 #5
Der må da være en måde computeren selv kan gøre det.Den Nortonhenvisning er
"tom" efter længere tids "roden".
selvfølgelig har jeg en "faktura"
på japansk.
Avatar billede kermit Nybegynder
10. juni 1999 - 15:32 #6
Prøv at tage kortet ud !!! Så kan du se hvilket chipset der er brugt !!! Så kan du finde en driver ud fra det!
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
10. juni 1999 - 15:56 #7
Denne URL henviser til et program, der hedder Sandra.

http://www.download.com/cgi-bin/dl?35399-ftp://ftp.simtel.net/pub/simtelnet/win95/util/san510.zip

Det er et lille 'benchmark' program, der kan give der oplysninger om alt i din computer.

Versionen du dowloader er naturligvis en begrænset 'trial-version', men så vidt jeg husker kan den godt vise oplysninger om lydkortet.

'Have fun'
Avatar billede janbb Juniormester
10. juni 1999 - 16:39 #8
bbe1379>

  Sisoft er faktisk det program jeg
  brugte den gang jeg snakker om og jeg vil godt acc. det som svar.

  Den siger mit lydkort hedder:
  Yamaha Audio
  og det fandt jeg egtl. osse via

  windows.

Jeg troede bare det skulle hedde noget

mere
avanceret, men det var så det.

mange tak.Jeg kan se versionen
er lidt mere poppet end før i tiden
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
10. juni 1999 - 16:45 #9
Ja, de har integreret den mere i Windows - men det er helt fint....det faktisk et OK program.

Man fristes næsten til at købe den fulde version....NOT!!!...(i hvert fald ikke købe).

Jeg håber at du får løst problemerne.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
10. juni 1999 - 20:53 #10
prøv at tage det ud og se hvad der står på printet eller på den største chip på kortet