Avatar billede pigen21 Nybegynder
30. januar 2002 - 00:03 Der er 10 kommentarer

Findes der en DVD afspiller der kan afspille DivX

Jeg har en del film i formatet DivX på CDer. jeg ville høre om man kan købe DVD afspillere i DK som kan afspille det format?
Avatar billede nikolan Nybegynder
30. januar 2002 - 00:24 #1
Det kan alle DVD afspillere. Det er jo det samme som en alm. CD-rom.
Avatar billede pigen21 Nybegynder
30. januar 2002 - 00:32 #2
er du sikker på det...??? avi format på DVD dvs DivX...det fatter jeg ik..har hørt ingen stortset kan afspille det!!!
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2002 - 00:47 #3
nikolan>

Du ved tydeligvis ikke hvad du snakker om. Film i DivX format skal først laves om til f.eks. VCD før du kan se dem på din DVD afspiller. Og det er en proces der kan tage flere timer.

Kig forbi (begge to) www.divxit.dk og bliv klogere.

MHT dit spørgsmål er jeg endnu ikke stødt på en DVD afspiller med DivX codec. Så nej, du kan ikke købe en DVD afspiller i DK der kan afspille DivX.
Avatar billede gertk Nybegynder
30. januar 2002 - 09:14 #4
Der findes ingen stationære dvdafspillere der kan læse avi, men mpeg og vob er muligt, så længe dvden har twinwave. (twinwave = at kunne afspille bla. cd-r og dvd-r)
Avatar billede ipack0 Nybegynder
30. januar 2002 - 11:41 #5
Der er kommet DVDér der kan afspille DivX men de er meget svære at få fat i her i danmark, og koster kassen. Prøv at lave dem om til (mpg elle mpeg) Mpg kan de fleste afspilde. for at afspilde mpeg skal din DVD afspilder være max 1½ år gammel.
Avatar billede nikolan Nybegynder
30. januar 2002 - 20:33 #6
OK, det vidste jeg ikke!!
Avatar billede nikolan Nybegynder
30. januar 2002 - 23:46 #7
Jeg troede du mente DVD drev til pc'en!!:-)Du skriver ikke en stationær DVD
Avatar billede saviola Nybegynder
19. februar 2002 - 02:41 #8
Denver 122 - som er på tilbud af og til skulle kunne afspille divx format.
Avatar billede lindskou31 Nybegynder
18. november 2003 - 11:26 #9
det er ikke sikkert det er nødvendigt at lave formatet om, hvis du bruger brænder programmet MAGIX Movie til CD og DVD.
http://www.magix.net
Avatar billede arnegt Nybegynder
30. november 2003 - 00:40 #10
Denver DVD 188 er lige nu på tilbud i Harald Nyborg (c; til 950,- . Den afspiller osse DIVX 5.11