Avatar billede theguardian Nybegynder
29. januar 2002 - 22:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Windows Beskyttelsesfejl, WTF ?!?

Hej alle sammen

Jeg sad lige og overclockede min mors gamle 150mhz comp, fik den op på 180Mhz, noprob, men så smækkede jeg den op på 200Mhz så fik jeg sq en Windows Beskyttelsesfejl så hvad sker der ???
Avatar billede 3case Nybegynder
29. januar 2002 - 22:55 #1
Fra 150 til 180 lyder ret fornuftigt, men 150 til 200 lyder liiiige en tand i overkanten. Min kærestes har jeg clock'et fra 166 til 200.

Hvordan har du overclocket den? Bus'en? multiply'eren?

Da jeg OC'ede min Celeron 300 måtte jeg dels tage til takke med 463mhz i stedet for 504mhz. Da jeg clockede bushastigheden op måtte jeg også justere AGP hastigheden ned, da mit matrox kort ikke kunne håndtere den høje clockfrekvens.

Prøv at justere den lidt ned evt.
Avatar billede theguardian Nybegynder
29. januar 2002 - 23:00 #2
en P150 er faktisk det samme som en P166
faktisk har jeg overclocket begge dele, både Bus'en og Multiply'en.

Jeg fik idén her fra:
http://home3.inet.tele.dk/res/10.html
Avatar billede 3case Nybegynder
29. januar 2002 - 23:12 #3
Anywho, det er en gammel computer, så det er ikke sikkert du kan bruge alle rådene til noget. Men hvis jeg var dig ville jeg nok
a) sænke spændingen på core-voltage en smule for at kompensere for varmeudvikling
b) Sætte en større blæser / køler på (det gjorde jeg)
c) prøve at checke hvor varm processoren bliver
d) tage til takke med 180mhz
Avatar billede theguardian Nybegynder
28. marts 2002 - 17:13 #4
Ingen der svarede synd...