Avatar billede rrm Nybegynder
29. januar 2002 - 22:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

fil behandling i delphi

Jer er relativ ny i delphi, men jeg ønsker at finde informationer om hvordan man behandler filer i Delphi. F.eks hvordan man finder forskellige ting inde i en exe-fil m.fl.

Håber nogen kan hjælpe...
Avatar billede stoney Nybegynder
29. januar 2002 - 22:43 #1
Hvad mener du med at finde ting i exe filer ?

Stoney
Avatar billede rrm Nybegynder
29. januar 2002 - 23:03 #2
eg forsøger at lave et program der kan pakke nogle fil ud, så jeg søger en code der kan søge følgende streng <#>
Avatar billede stoney Nybegynder
29. januar 2002 - 23:14 #3
vil du søge efter <#> i en tekst fil du har pakket ud ?

Stoney
Avatar billede rrm Nybegynder
29. januar 2002 - 23:20 #4
jeg bruger <#> som start-mærke i mit "udpaknings program". Herefter kommer filnavnet og filstørrelsen adskildt af et # og så selve dataene til filen. De data jeg ønsker at pakke kommer efter dataene til selve delphi-programmet. Derfor bruger jeg mærket så jeg adskilde data fra programmet.
Avatar billede ziron Nybegynder
30. januar 2002 - 00:53 #5
kig på funktion pos...

/ZIRON
Avatar billede zargar Nybegynder
30. januar 2002 - 01:07 #6
kig paa TFileStream
Avatar billede martinlind Nybegynder
30. januar 2002 - 09:42 #7
eller læg dine ting ind vha. Resources så findes der adskillige WINAPI functioner til at få dem ud igen, måske lidt fiksere end at opfinde den dybe igen
Avatar billede rrm Nybegynder
08. februar 2002 - 00:21 #8
Lukker...