Avatar billede djoniz Nybegynder
29. januar 2002 - 17:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Er det lovligt?

Er det lovligt at bruge en proxy server hvis den f.eks. er hos et firma i USA eller på en skole i Japan??? Jeg har tænkt på dette når jeg har scannet min proxy liste og fundet ud af at den proxy jeg hvorigennem jeg bliver anonym .... at den ip proxy'en har ... tilhører et firma i USA som måske ikke er klar over at deres båndbredde bliver brugt til den slags....

Er det overhovedet muligt? (At et firma/privat kan fungere som en proxy server uden at vide det)
Og er det lovligt?

Og i så fald det IKKE er lovligt ... hvad lyder 'dommen' på - misbrug af andres båndbredde (?) .. også selvom man bare surfer og chatter... (?)

Avatar billede chries Nybegynder
29. januar 2002 - 18:09 #1
Hvis det ikke er noget firma'et tilbyder, altså ikke er klar over folk bruger proxy, er det temelig sikkert ulovlig. Hvis de opdager det, ender det sikkert med de lukker det og fra ser at sagsøge nogen (med mindre de har lidt rigtigt økonomisk skade).

Selvfølgelig er det muligt at de ikke ved det, der er mange tåbelige admins rundtomkring :-)

Hvad dommen ville lyde på aner jeg ikke, jeg jeg er temelig sikkert på det er ligeglydig om kun kun har chattet. Hvis du hugger en bil, er det også underordnet om du kun har hørt musik i den :-)
Avatar billede blackie Nybegynder
29. januar 2002 - 19:42 #2
Hvorfor lige 27 point mærkeligt tal? ;-}
Avatar billede djoniz Nybegynder
29. januar 2002 - 20:27 #3
Ok, selfø'lig rigtig nok at har man brugt 'deres' proxy er det lige gyldigt til hvad men man kan så også sige at er det en proxy som er fundet på en liste alle har adgang til og dermed sagt at rigtig mange mennesker bruger disse proxier er der næppe nogen risiko for at blive sagsøgt ... som du si'r Chries, lukker det og fra ser at sagsøge nogen...

... medmindre man laver åbenlyse ulovligheder. Det er jeg dog ikke interesseret i. Holder mig til surf & chat :-)

Og blackie ... 27 ... er bare et lækkert nummer. Jeg kan klart anbefale at give 27 point ... uha, det føles godt.

Ha' det godt!