Avatar billede nicklasb Nybegynder
29. januar 2002 - 16:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Palm Desktop-program i Windows 2000

Hej!.

Jeg har for ikke så lang tid siden installeret Windows 2000 på min stationære computer. Det kører helt fint. Så nu er jeg igang med at installere nogle programmer. Jeg er nået til Palm Desktop-programmet. Jeg installerede det som administrator, da jeg har hørt at det er der man skal køre installationer for at de kommer til at virke. Men det var meningen at det skulle bruges som user. Men når jeg logger på som user og vil starte programmet kommer den med denne fejl:

http://www.friserverplads.dk/bornstein3/fejl/bruger.bmp
(undskyld vente-tiden, men paint gad lige prudselig ikke at gemme billederne som jpg...)

Når jeg så prøver at installere programmet fra en bruger-profil kommer den med denne:

http://www.friserverplads.dk/bornstein3/fejl/fejl.jpg

Programmet HotSync Manager 3.1.0, kører tilsyneladende godt nok. Dette kan af gode grunde ikke testes... ;-)

Er der nogle der har en forklaring på dette problem??

/Nicklas B.
Avatar billede vildmule Nybegynder
29. januar 2002 - 17:59 #1
enten kan du vælge at give din "bruger" administrator rettigheder eller når du installere et program, tryk  1 gang på install iconet med shift holdt nede  og højre mussetast, nu kan du vælge "run as" og der kan du taste din administrator ind og køre i administrator mode imens du er logget på som bruger
Avatar billede nicklasb Nybegynder
29. januar 2002 - 18:19 #2
Det virker ikke, det med at åbne programmet som administrator.. Eller det kan jeg godt få den til, men når man så køre HotSync Manager kan den jo ikke få Palm Desktop til at køre som administrator, og så kan jeg alligevel ikke synchronizere data imellem dem... Ellers meget snart det med at køre et program som administrator...!
Men jeg kan ikke give brugeren administrator-rettigheder, da de ikke må kunne installere andre programmer, administrere andre brugere o.s.v.
Avatar billede vildmule Nybegynder
29. januar 2002 - 22:32 #3
Tja, de burde have programmeret det til at brugere kunne f.eks være superbruger for at kunne synkronisere i stedet for at man skal være administrator, Superebruger kan f.eks selv installere printere, men ikke installere programmer.
Beklager at du ikke kunne bruge mit svar, men jeg har ikke noget bedre.
VH
Claus
Avatar billede nicklasb Nybegynder
29. januar 2002 - 22:42 #4
Jeg har prøvet for god ordens skyld at oprette en af brugerene som administrator. Men så skal man geninstallere programmet. Og jeg har jo registreret det en gang.... Kan man ikke få den til det.. Hvis ikke kan man så ikke få den til at hente programfilerne fra det samme sted, sådan at alle aftalerne i kalenderen også kom med ind på den anden bruger...??

/Nicklas B.
Avatar billede nicklasb Nybegynder
02. februar 2002 - 23:30 #5
Er der ingen der ved hvad man kan gøre..??? Ingen der har en palm og windows2k installeret på deres stationære computer??
Avatar billede nicklasb Nybegynder
08. februar 2002 - 18:43 #6
Hvis der ikke er nogle der har et svar lukker jeg spørgsmålet NU!!
Men hvis der er nogle der kommer med et godt svar giver jeg selvfølgelig point..