Avatar billede kerteminde Nybegynder
29. januar 2002 - 16:41 Der er 6 kommentarer

Subdomæner

Hejsa!

Jeg har et webhotel hos azero.dk, vi klader det
http://www.ditdomæne.dk
Og så har jeg har oprettet et subdomæne til mit domæne som følgende
http://www.webtest.ditdomæne.dk

Hvordan får jeg det til at virke.
Avatar billede jonatand Nybegynder
29. januar 2002 - 16:45 #1
Det er højst sandsynligt at du bare skal lave en mappe der hedder /webtest
Avatar billede cool_casper Nybegynder
29. januar 2002 - 16:47 #2
Du skal skrive http://webtest.ditdomaene.dk ! Du kan ikke sætte www foran med azero! Så skal du lave et script der kan det...!
Avatar billede cool_casper Nybegynder
29. januar 2002 - 16:48 #3
Hvis du laver en mappe der hedder webtest og en index.htm fil og lægger den i mappen virker det!!!
Avatar billede poppajoe Nybegynder
29. januar 2002 - 16:50 #4
Jeg har et webhotel hos E-navn med mulighed for 5 subdomæner, der skal E-navn aktivere subdomænet før det virker.
Jeg prøvede også ovenstående uden held.
Avatar billede brp Nybegynder
30. januar 2002 - 10:32 #5
Jeg skal jo nok lige starte med at sige at jeg ved ikke så meget om det...

Men kan du ikke bare skrive det i php ? Det virker da hos mig !
Avatar billede professoren Nybegynder
30. januar 2002 - 14:02 #6
ifølge azero.dk:

Hvad er et subdomæne?
Et subdomæne er et eller andet foran dit domæne navn, et eksempel på et subdomæne er peter.hansen.dk, som peger ind i en speciel folder /peter på dit webhotel. Derved kan man lave en separat hjemmeside for subdomænet. Bemærk at man via wildcard DNS på Unix eller vores redirect script på Windows servere kan lave dynamiske subdomæner der oftest er mere praktiske end "ægte" subdomæner. På Windows servere er det eneste man skal gøre at oprette underfolderen.