Avatar billede hellbringer Nybegynder
29. januar 2002 - 15:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Scroll bar ud fra siden???

Hvordan får jeg min scroll bar ud fra selve hjmmesiden og over på explorer vinduet og får siden til at forlænge sig når der kommer flere tags. Du kan se mit problem på (beam.to/tfm --> tagwall) der kan du se at scroll baren er inde i siden. Jeg vil gerne have det lige som på (http://www.guru3d.com) der er scroll baren uden for siden.
Avatar billede jay Nybegynder
29. januar 2002 - 15:18 #1
den store forskel er at du har brugt iframes og eksemplet du henviser til bruger frames. Du kan godt lave din til frames, men så forsvinder det nederste af din menu, dette sker også på http://www.guru3d.com du kan se det hvis du forsøger at gøre browservinduet mindre.
Avatar billede hirtshals Nybegynder
29. januar 2002 - 15:21 #2
Vha frames

  |

<frameset rows="64,*">
  <frame name="banner" scrolling="no" noresize target="contents" src="new_page_3.htm">
  <frameset cols="150,*">
    <frame name="contents" target="main" src="new_page_4.htm">
    <frame name="main" src="new_page_5.htm">
  </frameset>
  <noframes>
  <body>

  <p>This page uses frames, but your browser doesn't support them.</p>

  </body>
  </noframes>
Avatar billede hirtshals Nybegynder
29. januar 2002 - 15:25 #3
http://www.guru3d.com har de brugt flg frame

<frameset framespacing="0" border="0" rows="112,*" frameborder="0">
  <frame name="banner" scrolling="no" noresize target="contents" src="Top.htm" marginwidth="0" marginheight="0">
  <frameset cols="155,*">
    <frame name="Left NavBar" target="main" src="left_navigation_bar.shtml" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" noresize>
    <frame name="TARGET" scrolling="auto" src="content.shtml" target="_self">
  </frameset>
  <noframes>
  <body>

vandret frame
<frameset framespacing="0" border="0" rows="112,*" frameborder="0">

Deler siden op i en top og bund - toppen 112 pixels

Lodret frame - deler op i højre og venstre

<frameset cols="155,*">

155 pixels til venstre - resten til højre - kunsten er at designe højreframen i amme pixel størrelse som topframen - og lade resten af højre sidens indhold være tomt med en baggrundsfarve