Avatar billede lun Nybegynder
29. januar 2002 - 13:40 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Er dette en ok pc?

Mycom
AMD Athlon XP 1600+ MHz processor, Asus bundkort, 256 MB RAM, 40 GB harddisk, 52x speed CD-ROM, 32 MB shared onboard grafik, lydkort onboard, tastatur, mus, 12 mdr. hotline. Excl. WINDOWS og monitor.

kr. 4999,00

Mine behov:
en smule alm grafik(dig billeder osv, ikke 3d grafik)
internet

Er det et ok tilbud? Gør det noget det er en Mycom? Er bundkortet ok?

VH Sofie
LUN
Avatar billede lun Nybegynder
29. januar 2002 - 13:41 #1
og hvad koster en dobbelt-op af ram?
Avatar billede chries Nybegynder
29. januar 2002 - 13:43 #2
32 MB shared onboard grafik = stinker. Processor og GFX kort skal deles om rammen.
Avatar billede nebuchadnezzar Nybegynder
29. januar 2002 - 13:43 #3
ja den er fin nok. du skal bare være opmærksom på at den ikke har windows, og derfor heller ingen programmer. som du så skal købe udover.
Avatar billede nebuchadnezzar Nybegynder
29. januar 2002 - 13:44 #4
det gør ikke noget at det er en mycom nej.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
29. januar 2002 - 13:44 #5
Hvis du kan samle en selv, er der mange penge at spare :o)
Avatar billede jailbird Nybegynder
29. januar 2002 - 13:46 #6
tjo, den er da rimelig, i forhold til det du siger du skal den til. Men jeg ville nu udskifte dit grafik kort til et GF eller Woodoo.

tjek www.edbpriser.dk for at sammenligne eller få info om andre priser

/jailbird
Avatar billede 2pac_wannabe Nybegynder
29. januar 2002 - 13:47 #7
Hvilket Asus bundkort er det?
Avatar billede lun Nybegynder
29. januar 2002 - 13:48 #8
Vi kan desværre ikke samle den selv
Avatar billede lun Nybegynder
29. januar 2002 - 13:49 #9
Der står desværre ikke hvilket asus der er tale om.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
29. januar 2002 - 13:50 #10
det ser ud til at passe fint til dit behov.
mht. ram, kommer det an på om den bruger almindelig eller DDR ram.
den bruger højst sandsynligt DDR ram som koster ca. 800-900,- kr. for 256 mb
Avatar billede 2pac_wannabe Nybegynder
29. januar 2002 - 13:51 #11
lun : Nå, okay, så er det lidt svært at sige hvor godt et motherboard/bundkort det er, men Asus plejer at lave rimelig gode motherboards...:-)
Avatar billede 2pac_wannabe Nybegynder
29. januar 2002 - 13:53 #12
Jeg tror den bruger SD-RAM, ellers tror jeg ikke den ville være så billig, og de sikkert også have reklameret med det hvis den brugte DDR-RAM...
Avatar billede chries Nybegynder
29. januar 2002 - 13:54 #13
Jeg ville hellere smide 500kr oveni og tage noget der ligner den her
http://www.edbpriser.dk/computere/homemade-info.asp?Kode=2603&ID=4
Avatar billede lun Nybegynder
29. januar 2002 - 14:03 #14
chries:
ECS K7S5A Elitegroup
er det et godt bundkort?
det ser ellers ok ud
er der usb stik og hvor mange?
er der stik til at tilslutte en wacom tegnepen?
Avatar billede dskyt Nybegynder
29. januar 2002 - 14:04 #15
Hvor har du fundet tilbudet.
Og det der med at du skal samle den selv, Det er kun hvis du har været inde på nettet og finde en EDB side hvor der står at du skal samle den selv.
Og jeg synes at det der med den computer til 5500 på nette er en meget god ide! Det er trods alt kun 500 for noget som er en del bedre(Men til dit behov er det andet I TOP)
Men prøv lige at skriv hvor du har fundet Tilbudet!
Avatar billede chries Nybegynder
29. januar 2002 - 14:07 #16
fundet på edbpriser ved at vælge alle systemer med processor XP1600+.

www.edbpriser.dk

leveres samlet, står øverst:
Forside -> Computere -> Samlet uden Skærm

bundkortet ser sådan ud:
http://www.ecs.com.tw/products/k7s5a.htm
Avatar billede lun Nybegynder
29. januar 2002 - 14:07 #17
Jeg har netop talt med edbcompagniet i odense. De bruger slet ikke AMD mere pga problemer, kun intel
Er der noget om den snak?
Avatar billede dskyt Nybegynder
29. januar 2002 - 14:08 #18
Der er Standard 2 USB porte men det kan man jo altid udvide helt op til 8 ! Og de fleste tegnepinde er til enten PS2/SERIAL eller USB så ja det skulle jeg mene
Og Bundkortet er Godt så alt ialt en god computer til MEGET billige penge, KØB DEN!!!
Men husk lige de 160.- kroner til fragt
Avatar billede chries Nybegynder
29. januar 2002 - 14:09 #19
Avatar billede taskmgr Nybegynder
29. januar 2002 - 14:10 #20
Helt fint bundkort! Har selv et af slagsen, og har aldrig haft problemer med det. :o)
Avatar billede dskyt Nybegynder
29. januar 2002 - 14:11 #21
JA altså LUN hvor har du fundet tilbudet så jeg kan undersøge det!
Avatar billede chries Nybegynder
29. januar 2002 - 14:12 #22
AMD fejler intet, VIA chipset har dog været i lyset for at have problemer. ( når deres chipset er sammen med sblive lydkort )

http://www.viahardware.com/686bfaq.shtm
Avatar billede lun Nybegynder
29. januar 2002 - 14:14 #23
der er to tilbud nu, fønix(se link herover) og bilka(mycom)
jeg er blevet helt lun på det fra fønix....
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
29. januar 2002 - 14:18 #24
nu du selv siger det, så ser føniks'en faktisk ud til at være et bedre bud
Avatar billede 2pac_wannabe Nybegynder
29. januar 2002 - 14:54 #25
lun :
Der er mange der mener at AMD er meget ustabile i forhold til Intel, og at AMD CPUer hurtigt går i stykker...
Avatar billede lun Nybegynder
29. januar 2002 - 16:32 #26
OK, og nu til svære. Chries skal have points for tippet på edbpriser. Hvis der er andre der føler at de skal have p, så sig til, ok?
Avatar billede lun Nybegynder
29. januar 2002 - 22:55 #27
efter 6 timer uden respons:tak til alle  og værsågod chries
Avatar billede jailbird Nybegynder
30. januar 2002 - 08:15 #28
ikke at jeg går op i det med point, men jeg undrer mig over din begrundelse... For jeg var vidst den første der gav link til edbpriser.dk.... det var bare det...
Avatar billede lun Nybegynder
10. februar 2002 - 19:52 #29
men chries gav det link der viste den pc jeg købte....Jeg er ked af hvis du føler dig snydt. Det var defor jeg bad folk om at melde sig på banen, da jeg ikke er så trænet i at give point.