Avatar billede pigen21 Nybegynder
29. januar 2002 - 00:21 Der er 7 kommentarer

Fremstilling af SVCD ud fra avi

Jeg vil gerne kunne se mine divx film på min DVD afspiller, men har hørt at man kommer til at bruge mange CD'er på dette. Hvis en divx film fylder 2 cder kommer den så til at fylde 4 i SVCD og kan det betale sig at lave VCD i stedet for.

PÅ forhånd tak
Avatar billede casm_ Nybegynder
29. januar 2002 - 00:29 #1
jeg har svcd der kun fylder 2, jeg er ikke expert på området, men læs mere her:
http://www.divx-digest.com/
Avatar billede maxium Novice
29. januar 2002 - 00:32 #2
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2002 - 11:32 #3
En SVCD kan indeholde 37 (mener jeg) minutters film i DVD kvalitet. Så du kommer til at bruge 4 CD'er.

Da komprimeringen for MPEG2 er fast (ikke variabel som DivX) er det let at regne ud hvor meget det kommer til at fylde.

Det er ikke sikkert din maskine kan afspille SVCD, det er de færreste der kan det. Hvilket mærke er det? Evt kan du "nøjes" med VCD, der er dårligere kvalitet, men mere kompatibelt og fylder mindre.
Avatar billede cholm Nybegynder
29. januar 2002 - 21:11 #4
el_barto >>> Lige et lille indspark - Jeg bruger et program der hedder DVDx til at lave MPEG2-film, og her er der mulighed for at ændre på bitraten, og dermed kvaliteten af filmen. Det betyder at det er lykkedes mig at få en hel film brændt som SVCD på 2 cd´ere.

/cholm
Avatar billede komski Nybegynder
29. januar 2002 - 21:25 #5
Med dette program kan man brænde dvdér over på CD-R se her http://www.copymydvd.com/share/
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2002 - 22:05 #6
cholm> Men så er det jo heller ikke en "rigtig" SVCD mere...så er det en XSVCD.
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2002 - 22:07 #7
komski> Det program du henviser til laver bare en VCD ud af din DVD. I skummel kvalitet iøvrigt (har set den)

Du kan altså ikke brænde dine DVD over på CD. Du kan allerhøjest lave en rimelig kopi, der dog er langt fra DVD kvalitet.