Avatar billede paarse Nybegynder
28. januar 2002 - 21:14 Der er 4 kommentarer

Kan ikke gå på internettet

Jeg har lige installeret Solaris 8 på min pc. Pc'erne på netværket er koblet sammen via en router med DHCP og NAT. Solaris maskinen får godt nok tildelt en korrekt ip, men jeg kan stadig ikke gå på nettet. Jeg kan sagtens telnette til routeren og pinge de andre maskiner.

Jeg har prøvet at udføre kommandoen: route add default 192.168.1.1 men uden held. Har også prøvet at oprette /etc/defaultrouter både tom og med ip'en på routeren, men også uden held.

Har lagt mærke til, at når maskinen booter står der:
add net 224.0/4: gateway 192.168.1.4 (Ip'en er den som Solaris maskinen får )

Hvad kan være galt?

vh Paarse
Avatar billede bluehorse Nybegynder
09. februar 2002 - 15:29 #1
Hvad er output fra "ifconfig -a" og "netstat -n" ?
Avatar billede skau Nybegynder
20. februar 2002 - 12:15 #2
check at der står det rigtige i /etc/gateways - der bør være en linie ala
net 0 gateway ipadresse metric 8 passive

hvor ipadresse er din gateway - hvis filen ikke findes kan du bare oprette den og reboote og vupti er du på
Avatar billede skau Nybegynder
01. marts 2002 - 11:25 #3
Var det svar nok eller ?
Avatar billede thomasolsen Nybegynder
17. maj 2002 - 19:02 #4
prøv at kikke på:
/etc/resolvf.conf
/etc/nsswitch.conf skal være til DNS
/etc/defaultrouter