Avatar billede douglas Nybegynder
28. januar 2002 - 19:35 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Godt gratis 3d-program

Jeg skal lave lidt 3d-grafik til en hjemmeside jeg har i tankerne. Men jeg mangler et godt program at gøre det i, og det skal helst være gratis og muligt at downloade.
Desuden må det helst være rimeligt simpelt og let at bruge.

Jeg skal ikke lave de vilde men bare nogle få firkanter, og evt. animationer.
Avatar billede monstermand Nybegynder
28. januar 2002 - 19:38 #2
det skulle kunne gøre det...

du kan ikke få programmerne meget mindre - demoen er god nok til de fleste ting!
Avatar billede mikkeljans Nybegynder
28. januar 2002 - 19:52 #3
Vent nogen dage og du kan få film industriens største 3d program Maya til værdig af 100.000 kr Gratis!.
www.aliaswavefront.com/freemaya
Det er blevet brugt til at lave alle de film du ser idag og Alias har valgt at give programmet gratis ud til alle der gerne vil lære 3D at kende.
Avatar billede mikkeljans Nybegynder
28. januar 2002 - 19:54 #4
Jeg kan godt hjælpe dig med at komme igang med programmet. Bare skriv din e-mail og du for besked hvornår den gratis version af Maya kommer. Det bliver et sted i febuar.
Avatar billede douglas Nybegynder
28. januar 2002 - 19:56 #5
Jeg har allerede tilmeldt mig :)
Avatar billede douglas Nybegynder
28. januar 2002 - 19:57 #6
Monstermand, er der andre... det behøver ikke fylde vildt lidt, da jeg har en ok adsl-linie.
Jeg kan ikke downloade Ulead af ukendte årsager.
Avatar billede zerohero Nybegynder
28. januar 2002 - 22:34 #7
Det FreeWare program jeg har været mest betaget af er Anim8or:

www.anim8or.com/main/index.html det er er ret fedt 3D applikation og så er den gratis...

Ellers kig på denne side - her bugner det med gratis 3d programmer...

www.povray.org/links/3D_Programs/Modelling_Programs/

held og lykke

ZeroHero
Avatar billede zelexus Nybegynder
29. januar 2002 - 19:09 #8
Det grtis 3d-program Blender, er et fuldt funktionelt 3d program, men ret svært at bruge, men hvis du endelig kan, er det for fedt.
Du kan betragte det, som grafikgiganten 3D studio MAX i gratis version. (Næsten da)

Kan findes på adressen: http://www.blender3d.com
Skynd dig at checke det ud. De har gratis tutorials på deres side, så du hurtigt kan komme igang!

Håber du kan bruge det :)
Avatar billede mr.punk Nybegynder
09. marts 2002 - 11:28 #9
hey do .... intet godt kan fåes gratis ..
men noget der hedder Ulead cool3d er ret godt.. især til tekster og små ukmplicerede 3d-objekter
Avatar billede zerohero Nybegynder
12. marts 2002 - 17:25 #10
mr.punk>> har du prøvet Anim8or det er altså et ret godt 3D program - og så er det Gratis!!!... cool3d er det ikke i stil med simply3D? for så overgår Anim8tor dem begge i flere længder tilsammen :-)
Avatar billede mr.punk Nybegynder
13. marts 2002 - 11:05 #11
>>zerohero ok.. kender det ikke... ja ok cool3D har ikke de vilde feachures men det arbejder utroligt godt sammen med Ulean photoimpact ... en photoshop klon... det er ret godt og nemt at gå til... som egentligt 3D animeringesprogram er 3ds- max helt klart bedst !!! men vil undersøge det andet (tak for tippet)... ku jeg få en URL ??
Avatar billede zerohero Nybegynder
13. marts 2002 - 15:11 #12
mr.punk>> man kan altid diskutere, hvilket 3D Program der er bedst (det er der allerede blevet gjort adskillige gange her på eksperten *s*) Men jeg vil give dig ret I at 3D Studio Max er et rigtigt godt program - men jeg  har fået personlig demostration i modellerings/texture teknikker i SoftImage, hvor jeg synes at 3DSMax halter laaangt bagud. Grunden til at jeg bliver med at bruge 3DSMax er fordi den dækker mine behov og så er den ufattelig fleksibel angående spil-udvikling...
Men her er URL'en til Anim8tor - trods den lidt mærklige "kreative" tittel er det nok det bedste bud, jeg nogen sinde har set, på et Gratis 3D program... På Anim8tor's hjemmeside findes også gode tutorials så man let kan komme igang... God fornøjelse

http://www.anim8or.com/main/index.html

ZeroHero
Avatar billede douglas Nybegynder
13. marts 2002 - 16:17 #13
Tak for svarene... jeg valgte Anim8tor, så zerohero... får pointene, tak for ulejligheden
Avatar billede mr.punk Nybegynder
14. marts 2002 - 09:31 #14
Takker >>zerohero
har lige været inde på siden... det ser lovene ud når man tænker på at programmet er ganske gratis... vil lige kigge lidt på det og give dig respons.... og ja navnet hendleder lidt tanken på K-computer :)