Avatar billede staal Praktikant
10. juni 1999 - 12:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

3 dfx problemer

Jeg har bøvl med mit 3 dfx kort (tror jeg), når jeg starter f.eks X-wing, så kører det godt i starten, men når jeg skal spille, går den tilbage til windows
I andre spil skal man sætte grafikken op først, men det går der l... i.
Jeg har en amd k6 - 233 mhz - 32 ram - voodoo 1 ---hjælp mig
Avatar billede joker73arb Nybegynder
10. juni 1999 - 12:57 #1
Prøv at downloade den seneste DirectX 6.1 Core; DirectMedia5.2 og DirectPlay 6.0A. Dette vil selvfølgelig kun hjælpe hvis det er et spil der er baseret på Direct X teknologien...
Avatar billede arimet Nybegynder
10. juni 1999 - 22:59 #2
Det er også vigtigt at du inden du spiller tjekker opdataringshastigheden på 3dfx kortet både glide og 3dfx hvis den kan begge dele, og så skal man ikke slå større brød op end man kan bage....

Fx X-Wing 640-400 max 640-480
Avatar billede staal Praktikant
14. juni 1999 - 14:30 #3
Jeg har installeret alle directX filerne
I setup filen kan man vælge mellem virge 3 eller 3dfx opsætning + noget lyd
Intet hjælper. Jeg har prøvet flere skærmopløsninger uden held !!
Avatar billede tomboz Nybegynder
14. juni 1999 - 20:28 #4
Hvis du har et Matrox skærm kort, er det grunden...
Avatar billede staal Praktikant
14. juni 1999 - 21:58 #5
Jamen, det har jeg ikke.
Jeg har et S3 Inc. VIRGE/DX PCI
Avatar billede darth_wader Nybegynder
15. juni 1999 - 20:50 #6
Jeg mener der findes en patch til lige netop det der problem....
Prøv at tjekke på www.3dfiles.com

Avatar billede darth_wader Nybegynder
15. juni 1999 - 20:53 #7
& så lige til dig tomboz....
Det der med Matrox er efterhånden overtro...Min den anden maskine kører med et Mystic 200 & et Orchid Righteous voodoo 1...

& den kører fan..... godt....
Avatar billede hamderper Nybegynder
05. juli 1999 - 20:50 #8
DER SIDDER VISTNOK EN S3 FIX PÅ www.3DFX.COM
Avatar billede joker73arb Nybegynder
06. juli 1999 - 09:03 #9
her ligger de:
http://www.smilesoft.it/3dfx.htm

joker :o)
Avatar billede hpo Nybegynder
07. september 1999 - 09:01 #10
Der er mange 3D-spil som sluger meget RAM. Prøv at tjekke hvor meget virtuel hukkommelse du har afsat (default er at windows styre (win 9X) Men hvis du har sat denne til en fast størrelse, og dette er for lidt, kan spil/programmer der er meget RAM-afhængeige crashe. Du finder virtuel_hukommelse_indstillingerne under enhedshåndtering, ydeevne. Hvis du vælger at lade windows styre, går du glip af *lidt* performance - men hvis du sætter den til f.eks 150 mb. eller lign. burde du ikke komme i problemer.
Avatar billede hpo Nybegynder
07. september 1999 - 09:02 #11
Hvis versionen af dit spil ikke er helt original, kan du kigge dig om efter en Patch !

Er det samme sted i spillet at det crasher?