Avatar billede sesam Nybegynder
28. januar 2002 - 18:29 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Apache+php4 installation

Hvordan installere man php4 og Apache på en win2000 maskine?
Avatar billede dk-pingvinen Nybegynder
28. januar 2002 - 18:37 #1
http://www.firepages.com.au/devindex.htm

:: Denne her klare både Php4 (nyeste) MySQL og apache ud over det en masse ekstra komponenter som GD og lign.

du kan selv vælge hvad der skal med, enten kun apache, eller apache med det eller, eller kun med PhP etc.. =)

Det er en EXEfil. som du bare kører så er det hele i vinkel
Avatar billede sesam Nybegynder
28. januar 2002 - 19:11 #2
Virker ikke
Avatar billede webmasterdk Praktikant
28. januar 2002 - 20:29 #3
Kan varmt anbefale de artikler de har på www.webcafe.dk

// www.fotx.net/WebmasterDK
Avatar billede webmasterdk Praktikant
29. januar 2002 - 07:04 #4
Og hvad er der så lige galt med webcafe.dk, der står da ALT hvad du skal bruge for at komme igang med php og apache på win2k......
Engang PHP4: http://www.webcafe.dk/artikler/php/installerphp4/
Engang Apache: http://www.webcafe.dk/artikler/apache/installer/
Avatar billede 3case Nybegynder
29. januar 2002 - 14:25 #5
Sesam >> rtfm
Avatar billede dk-pingvinen Nybegynder
29. januar 2002 - 16:30 #6
Hmm SeSam tag dig lidt sammen!!! Firepages virker, underviser folk i PHP programmering, og har over 50 maskiner i et undervisningslokale med Firedev, OG DET VIRKER!!

Istedet for bare at afvise mit svar, så prøv dig lidt frem med programmet, og email mig på netdex@netdex.dk med dine probs. så skal jeg hjælpe

kig evt. også på www.asp.dk der er guide, webcafe.dk har også en!! eller søg på google.com efter Installer apache og php
Avatar billede dk-pingvinen Nybegynder
29. januar 2002 - 16:35 #7
Denne her er kun Apache og PHP som du søger:

Har du Windows 95/98 eller ME så skal du downloade denne her
http://www.firepages.com.au/phpdev4u.htm?pack=1A.exe

Har du Windows NT, 2000 eller XP så er det her:
http://www.firepages.com.au/phpdev4u.htm?pack=1NT.exe

INSTALLATION
Dobbelt klik på EXE filen - den vil udpakke selv i C:\ lad den udpakke der, så laver den selv en mappe på C: der hedder PHPdev som den skal

Efter du har udpakket den kommer der en fil der hedder : phpdev_start - kør den der kommet dos-vindeu frem der hedder apache 1.3.20 (php4.06) running  =) Det minimerer du bare, så kan du bare gå igang, nå du kører phpdev_start filen åbner den også browseren 127.0.0.1 som viser at serveren virker!

TAK =)
Avatar billede sesam Nybegynder
29. januar 2002 - 22:38 #8
Takker for hjælpen...
I kan dele pointne.
Jeg valgte at gå væk Apache og brugte IIS istedet for  og det virker fint nu...