Avatar billede chaib Nybegynder
28. januar 2002 - 17:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Virus

Hej

Hvordan kan det være, at jeg næsten hver dag får en virus, og det er altid den samme!! Den hedder worm/Nimda
Jeg sletter den self. og har gjort det med 3 forsk. antivirus prg. (gratis versioner) nogle gange kommer den på besøg 2 gange om dagen. Jeg har bredbånd, og er on-line det meste af dagen!!

René
Avatar billede professoren Nybegynder
28. januar 2002 - 18:10 #1
Folk der få flere vira om dagen er f.eks.:

--folk der bruger newsgroups (nyhedsgrupper) meget
--har en mail hos "de sædvanlige" udbyder, der spammes mest:
f.eks. hotmail, yahoo, lycos
--du har en ven der ikke kender sine anti-virus

Men det er enkelt at fixe:

--scan alle indgående mails inden du åbne dem
--udelukke følgende mails: dem der har .exe, .com, .bat,. vbs eller andet
"executable" filles attached
--evt. op en personal firewall
Avatar billede chaib Nybegynder
28. januar 2002 - 18:26 #2
Jeg gør intet, og alligevel ligger der mærkelige breve i delte doku. Jeg modtager posten med outlook, og sletter den uden at åbne den. Men selvom at outlook ikke er åben, så sniger der sig de der breve ind!!
Avatar billede professoren Nybegynder
30. januar 2002 - 14:25 #3
jeg har fundet nogle gratis anti-VBS/nimda programmer til dig:

Anti-VBScript 1.13
Prevent viruses from executing with this software.
OS: Windows 95/98/Me/NT/2000    09-10-01  Free  4 KB

W32.Nimda.A@mm (Nimda) Removal Tool
Run this tool from Symantec to remove infections of the W32.Nimda.A@mm (Nimda) virus.
OS: Windows (all)    09-21-01  Free  447 KB  74,448

AntiNimda 1.0
Find and remove the Nimda virus and repair any damage done.
OS: Windows 95/98/Me/NT/2000/XP    09-19-01  Free  237 KB  1,817