Avatar billede kumasan Nybegynder
28. januar 2002 - 17:01 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Bliver jeg hacket?????

I ny og næ modtager jeg en meddelses PÅ ICQ der lyder "kumasan you are in BIG TROUBLE, someone is watching YOU, you are being tracked". Jeg kan i meddelsen trykke på et link der fører mig ind på en hjemmeside hvor der står nogen skræmmende ting. Der står min IP adresse, min internet udbyder samt nogle andre ting. Men det værste er at der er et screenshot af indholdet på min harddisk!!!!!!! er jeg blevet hacket eller er det bare et smart påfund, Det skal siges at de på hjemmesiden henviser til et link hvor man kan købe software der ifølge dem gør det umuligt at blive "tracked".
Avatar billede maxium Novice
28. januar 2002 - 17:04 #1
det er fusk
Avatar billede kumasan Nybegynder
28. januar 2002 - 17:05 #2
hvordan kan de tage et screenshot af min harddisk?
Avatar billede maxium Novice
28. januar 2002 - 17:05 #3
det er bare nogle script så de prøver at skræmme dig til at købe deres pis
Avatar billede maxium Novice
28. januar 2002 - 17:06 #4
kumasan> script
Avatar billede maxium Novice
28. januar 2002 - 17:06 #5
kumasan> du kan også se din ip på www.myip.dk
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
28. januar 2002 - 17:07 #6
Prøv at installere en firewall f.eks. ZoneAlarm som kan hentes på www.download.com og se så om "angrebene" stopper. Men jeg vil dog anse det for meget usandsynligt at du bliver hacket....
Avatar billede maxium Novice
28. januar 2002 - 17:09 #7
kumasan> tak for point

ps har selv fået de medeleser et par gange
Avatar billede kumasan Nybegynder
28. januar 2002 - 17:10 #8
jeg tænkte nok det bare var fusk, men da de begyndte med screenshots ville jeg lige være sikker.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
28. januar 2002 - 17:18 #9
Det behøver da ikke være fusk......... selv om det er ret så sikkert... men hvorfor undersøger du det da i det mindste ikke... hvis nu du virkelig er hacket..... bare min mening.,...
Avatar billede chaib Nybegynder
28. januar 2002 - 17:20 #10
Hej, Jeg har prøvet det samme som du fortæller, med screenshot og alting, men IPen var en tilfældig. Sådan nogle aber.
Avatar billede kumasan Nybegynder
28. januar 2002 - 17:21 #11
jeg har netop installeret ZoneAlarm så nu må vi se om det får nogen betydning
Avatar billede thomasledet Nybegynder
28. januar 2002 - 17:51 #12
må vi få adressen på det site, der tilsyneladende ved alt om dig?
Avatar billede prodic Mester
28. januar 2002 - 18:52 #13
http://www.eksperten.dk/spm/163878 - kig lidt på den, og undgå de irreterende beskeder uden nogen reel trussel.