Avatar billede profix Nybegynder
28. januar 2002 - 13:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hacking af skærm / tasteur / mus - Signalerne er jo af samme type som til eks. radio & TV.

Den 28. Januar 2002

Jeg mistænker nogen for at hacke mig fra et nærliggende rum.

Er det muligt trådløst eller på lign. måde ?

Det kan ikke være umuligt at få hacket tastatur og mus sæt,
idet der ikke kan være kryptering af signalerne.

Hvordan kan man detektere sådant udstyr.

Signalerne er jo af samme type som til eks. radio & TV.

Jeg har ikke trådløs netværksforbindelse.

Jeg har en compaq presario 1200 XL 406 (BÆRBAR).

Jeg har følgende oplysninger om TOUCH-PAD ("mus") på den bærebare :

Synaptics Touchpad Properties - Version 5.0.80.20 20 Juni 2000
Synaptics Touchpad V. 4.6 on PS/2 Port

Kan tasteturtryk hackes ?

Jeg har følgende oplysninger om SKÆRMEN (FLAT) på den bærebare :

Producent : Trident Microsystems
Chip-type : Cyberblade i1
DAC-type  : Trident-Built-IN
Hukommelse: 8MB
Funktioner: DirectDRAW 1.00
Softwareversion: 6.50.5495-72.77ICD

Kan der opsamles data  derfra ?

Hvordan detekterer man dette ?

Hvordan forhindrer man dette ?

Kan man afskærme miljøet ?

På forhånd tak !

MVH

I.F. Olsen
protax@comaqnet.dk
protax@mail.dk

Avatar billede jelzin101 Praktikant
28. januar 2002 - 13:32 #1
jeg har set noget om det engang på discovery... problemet skulle være skærmens elektromagnetiske felt der kunne måles og så gengives på en anden skærm (dvs. at de faktisk får dit skærmbillede at se og derfor også evt. tastetryk)

for at undgå det kan du lave rummet om til et farraday bur ( men jeg ville nok anbefale dig at snakke med et sikkerhedsfirma om det først.)
Avatar billede profix Nybegynder
28. januar 2002 - 13:36 #2
kan man detekterer dette ?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
28. januar 2002 - 13:39 #3
nej (eller måske ja ) jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed men det er ihvertfald ikke nemt (aka billigt) da den scanning de laver ikke er aktiv/intrusiv.
Avatar billede - Nybegynder
28. januar 2002 - 15:44 #4
Hvorfor tror du at du er blevet hacket. Hvilke oplysninger mener du de er blevet i besidelse af??
Avatar billede - Nybegynder
28. januar 2002 - 15:44 #5
hvilke oplysninger mener jeg type. Ved de om inholdet af din HD eller lign.
Avatar billede profix Nybegynder
29. januar 2002 - 15:47 #6
Har du en løsning ?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
29. januar 2002 - 18:34 #7
Avatar billede jelzin101 Praktikant
29. januar 2002 - 18:37 #8
skærmning er det eneste jeg kunne finde.

jeg har ikke kunnet finde noget materiale vedr. måling af, om der er nogen der lytter (så skal du nok snakke med FET eller sådan nogen.)
Avatar billede profix Nybegynder
29. januar 2002 - 20:32 #9
Tusind tak - Glimrende forslag.

Er der ikke nogen måde man kan detekterer dette...