Avatar billede hille69 Nybegynder
28. januar 2002 - 08:47 Der er 12 kommentarer

ADSL bøvl med down- og uploadhastighed.....

Hejsa...

Jeg har netop investeret i en bredbåndsforbindelse 256/128 - såvidt så godt...

Har haft kontaktet udbyderen angående langsom forbindelse der ikke levede op til kravene - troede jeg !

Det viser sig, at når jeg er nettet på min stationære pc, så downloader jeg med ca 7kb/sek... men via min bærbare ligger jeg omkring 30kb/sek....

Jeg har win 98 på begge pcere..... tidligere havde jeg isdn, hvor jeg nu har slettet opkaldsforbindelsen..

Jeg er klar over, at problemet må ligge et sted i opsætningen, men hvor ?

Hille69
Avatar billede 1003 Nybegynder
28. januar 2002 - 08:50 #1
kører du over netværk?
hvis du gør, bruger du en hub eller switch til dette?
Avatar billede hille69 Nybegynder
28. januar 2002 - 09:08 #2
Jeg kører ikke over netværk.... (endnu)

Jeg vil i fremtiden anvende hub... men indtil nu piller jeg bare netstikket ud fra den ene til den anden.....
Avatar billede 1003 Nybegynder
28. januar 2002 - 09:27 #3
Der findes en init streng, du kan proppe ind, i din regfil.
Men derfor burde du ikke have så stort udsving. De 30kb er ikke unormalt.
Hvilken type netkort har du i de forskellige maskiner?
hvis du har et 100mbit i den stationære kan det være dér din fejl ligger, da du kun kører 10mbit på adsl  hvis det hedder 10/100 skulle der ikke være problemer.
Avatar billede hille69 Nybegynder
28. januar 2002 - 09:34 #4
Netkortet er et 10/100 og er købt i en telebutik.. så den ligger ikke der..

init streng ?
Avatar billede 1003 Nybegynder
28. januar 2002 - 09:45 #5
har du testet din forbindelse ?  der findes et simpelt program, til at teste din forbindelse.. det hedder tptest. du kan evt hent det her: www.1003.webbyen.dk

Det kunne jo være den server, du downloadede fra der var langsom!
så finder jeg lige et link, til strengen:-)
Avatar billede hille69 Nybegynder
28. januar 2002 - 09:54 #6
Linjen er testet.. og som sagt, så fungerer det fint på min bærbare pc..
Avatar billede 1003 Nybegynder
28. januar 2002 - 10:09 #7
dette link er godtnok til worldonline jeg ved ikke hvad du har, men du akn læse lidt om der her. http://www.paikin.dk/adsl-faq.phtml
eller: http://www.modemhelp.com/

http://hjem.get2net.dk/modemtips/links.htm
Avatar billede professoren Nybegynder
28. januar 2002 - 12:05 #8
Der findes flere muligheder fra PC.til ADSL stik--bruger du USB, seriealporten,
eller netkort for at forbinder PC'en til routeren? Hvilken router bruger du?
Avatar billede hille69 Nybegynder
28. januar 2002 - 12:14 #9
Jeg bruger ikke router.... så det er fra netkort i pc til modem.....
Avatar billede professoren Nybegynder
28. januar 2002 - 13:22 #10
Jeg vil anbefale du prøver download accelerator, og så måle hastigheden igen. Du kan altid slette den senere...
Avatar billede 1003 Nybegynder
27. februar 2002 - 13:26 #11
fik du svar på dit spm.?
Avatar billede hille69 Nybegynder
27. februar 2002 - 14:38 #12
Jeg har endnu ikke fået afprøvet jeres svar... vender snarligt retur..