Avatar billede vulcan_24 Nybegynder
28. januar 2002 - 00:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg PHP-siden vist med det samme....?

Hej programmører

Jeg er nybegynder indenfor webservere - men det er da lykkedes at få HTML-sider vist. :)

Jeg har hentet PHP-pakken til Win-Apache og installeret den manuelt (via install.txt). Genstartet Apache og lavede testsiden "index.php".
Men når jeg skriver www.mitdomæne.dk/phptest (mappen hvori filen "index.php" er placeret) - kommer siden INDEX OF /PHPTEST frem. Hvorefter jeg kan klikke på index.php og SÅ kommer jeg ind på testsiden.

Mit spørgsmål:
Hvordan kommer jeg direkte ind på testsiden, ved at skrive www.mitdomæne.dk/phptest?

Venlig hilsen
Vulcan_24
Avatar billede ztyxx Nybegynder
28. januar 2002 - 01:00 #1
du angive i din httpd.conf at serveren skal have ret til at åbne uden at angive index.php, fin denne linie
DirectoryIndex index.html index.htm
og tilføj index.php
Avatar billede vulcan_24 Nybegynder
28. januar 2002 - 01:06 #2
Det virkede! :)
Jeg takker mange gange for dit hurtige svar og den hjælp du gav.

Weblig hilsen
Vulcan_24
Avatar billede ztyxx Nybegynder
28. januar 2002 - 10:28 #3
det var da så lidt, havde selv det samme problem da jeg installerede server og PHP på min egen maskine :-)