Avatar billede netmus Nybegynder
07. maj 2000 - 00:23 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Processor opgradering!

Hej...

Jeg har en pentium 200 MHZ.... Jeg læste i det nye Privat Computer at der er mulighed for at opgraderer processoren... Man instellerede en ny køler og en ny processor og så ville man kunne få den op på 400 MHZ... Dette kort kostede ca. 1400,-

Er der nogle derude der enten har prøvet det eller kender lidt til det?  For jeg ville gerne vide om det er noget der kan betale sig...

På forhånd tak...

Chuky...
Avatar billede roslev Nybegynder
07. maj 2000 - 00:53 #1
Lyder som en dårlig idé til den pris...
Man kan få en sprit-ny Intel Celeron A 500MHz In a Box til kr. 771,-. -og et nyt motherboard til ca. samme pris. (Hvis din ramkredse ikke kan bruges med det nye motherboard får du dog en ekstraudgift...)
Avatar billede driis Nybegynder
07. maj 2000 - 00:56 #2
Jeg har ikke hørt om det kort, men umiddelbart vil jeg ikke mene, at det var pengene værd. Du bruger jo stadig det gamle bundkort, som sikkert indeholder flaskehalse, der nedsætter hastigheden.

I stedet ville jeg nok sætte ny processor og bundkort i. F.eks. fås en Celeron 500 MHz In A Box for 771 kr. Dertil skal du så bruge et nyt motherboard som koster fra 700 kr. og opefter - så du kan altså få nyt motherboard og processor, som yder bedre, og garanteret dobbelt så godt som det det du har set i Privat Computer, for 1471 kr.
Avatar billede i11uzion Nybegynder
07. maj 2000 - 02:14 #3
Hvis det nu er et AT kabinet han har, skal han jo også ud at have et ATX kabinet, eller en ATX strømforsyning...
Avatar billede jope Nybegynder
07. maj 2000 - 03:30 #4
Jeg ville fortrække at investere lidt flere penge og få en mere " fremtidssikker " løsning som du allerede er blevet forslået. Det er lidt dyrere men en klart bedre løsning