Avatar billede alexander_j Nybegynder
27. januar 2002 - 22:04 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

genvejsikon til dosprogram i win2000

Jeg ønsker at køre et dosprogram under win2000 via win2000 dosemulator 'kommandoprompt', men det ville være særligt rart hvis jeg kunne lave en genvej til dosprogrammet på fx skrivebordet eller under start!!!

Spørgmålet lyder derfor: hvordan laver man en genvej på skrivebordet til et dosprogram under windows 2000?

Vh. Alexander

Ps. Spørgsmålet er nok ikke så svært igen, men da det er vigtigt for, så giver jeg gerne 60 point for et godt svar!
Avatar billede grinderslev Praktikant
27. januar 2002 - 22:07 #1
Find filen med stifinder. Højreklik på den og træk den ud på skrivebordet. Vælg "opret genvej her".
Avatar billede grinderslev Praktikant
27. januar 2002 - 22:08 #2
Ups... skulle have været et svar :-)
Avatar billede killerviruz Nybegynder
27. januar 2002 - 22:09 #3
Højreklik på skrivebordet og vælg:
Ny -> Genvej
Tryk på "gennemse" og find programmet du ønsker at køre.
Hvis det er selve komandopromtem du ønsker at oprette en genvej til, skal du bare skrive "CMD" der hvor du normalt skriver filens placering
Avatar billede mortent Nybegynder
27. januar 2002 - 22:09 #4
du kan ikke lave nogen genvej til dosen på win2000! da da win 2000 ikke bruger dos! du kan downloade en slags dos på www.download.com!
Avatar billede mortent Nybegynder
27. januar 2002 - 22:10 #5
kan du finde noget?
Avatar billede killerviruz Nybegynder
27. januar 2002 - 22:11 #6
Du kan sagtens lave en genvej til dossen... og jow den er i win2k...
Den hedder bare ikke DOs længere... og du kalder den med "CMD".
Prøv selv at trykke: START -> Kør -> "CMD"
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. januar 2002 - 00:00 #7
førhen sagde man DOS prompt, i dag hedder det en kommando-prompt.

Win2k og WinXP har ikke et rigtigt dos miljø, men de fleste dos-kommandoer er bibeholdt.
Avatar billede alexander_j Nybegynder
28. januar 2002 - 19:13 #8
Svarene fra grinderslev og killerviruz(farligt navn forøvrigt) besvarer stort set mit spørgsmål, men da jeg har haft store problemer med at afvikle dosprogrammer via cmd, så vil jeg gerne høre mere om den DOS som mortent snakker om fra www.download.com - kan du ikke specificere fx et navn på det der skal downloades, så får du del i pointene mortent :-)

Vh. Alexander

Ps. jeg afventer lige svar fra mortent før jeg fordeler pointene - egentlig var grinderslev og killerviruz svar ret indlysende :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. januar 2002 - 19:36 #9
der er også en slags dos her http://www.jpsoft.com/

Brugt det selv for nogle år siden!